>
Dreams Happy Birthday

Image and video hosting by TinyPic Săptămâna educațională @ClujNapoca

17:54 Raisa
   Am avut o săptămână foarte obositoare,dar și foarte frumoasă.Mă bucur că și în zilele noastre se mai pune accent pe educație.Oh,pardon,nu m-am exprimat corect.Așa că va trebui să rectific: Mă bucur că și în România se mai pune accent pe educație (suplimentară,că și așa în școli se face multă și proastă-mai nou-părerea mea-).Am fost de două ori la Cluj în această săptămână,într-o ,,vizită” la teatru,și într-un proiect pentru alegerea locului de muncă potrivit pentru tine,organizat de AJOFM Cluj-Napoca,un proiect european despre care la început nu știam prea multe. Și desigur că am să vorbesc despre asta.

 La teatru a fost superb.Și spun asta pentru că,în opinia mea ,nu există niciun film mai frumos decât o piesă de teatru,jucată cu măiestrie și multă expresivitate.Așa a fost și opera la care am luat parte,marți . Se numește ,,Nu vezi că stai în brațele mele,orbule?” - de drag de Nichita Stănescu.Da,marți a fost ziua de naștere a lui Nichita Stănescu,critic literar,poet și om de valoare care a plecat dintre noi mult prea repede decât ar fi trebuit.
Majoritatea oamenilor din jurul meu probabil că nu au înțeles toată viața,spiritualitatea și arta care a fost transmisă pe acea scenă,însă eu am savurat de la cap la coadă toată piesa,și nu doar pentru că a fost scrisă de Nichita Stănescu,unul dintre poeții mei preferați,ci și pentru că a fost la fel de abstractă ca și mine.Am adorat expresivitatea actrițelor și mai ales atmosfera din sală,faptul că omagiul de la început a lăsat fiecare spectator fără suflare.Și asta cred că ar trebui să se întâmple la teatru.Să  intri fără să sufli și să ieși fără suflare.Scena,lumina,întunericul,expresiile,replicile,absolut tot m-au fascinat.Filosofia acelor roluri,țigara lui Anton Tauf dar și ochii lipsiți de lumină ai actrițelor m-au cufundat într-un miraj al nebuniei și abstracției dramaturgice.Probabil singurul lucru mai neplăcut a fost vremea,și faptul că am ajuns ca după duș acasă.

   Anul trecut,au venit la noi în școală niște pliante cu o inscripție simplă AJOFM Cluj-Skills for jobs . Apoi au venit chestionare,formulare de completat și de semnat.Credeam că e un proiect ca oricare altul,care nu vrea decât să obțină atenția publicului,ca mai apoi să dispară la fel cum a și apărut.Însă tipii de la AJOFM au fost mult mai inspirați.Din câte am înțeles,acesta a fost un proiect fondat cu bani europeni,care,nu doar că și-a meritat toți ,,clienții” ,dar a meritat și drumul străbătut,timpul pierdut în fața calculatorului pentru a completa formulare și nervii mâncați cu încercarea de aducere aminte a parolei de e-mail.Acest proiect a avut ca scop ajutarea tinerilor de a-și alege cariera care li se potrivește.A fost cea mai inspirată idee și cel mai bine organizat proiect din ultimii 4 ani la care am avut onoarea să iau parte.
   Skills for jobs este categoric un proiect util.Eu știam la ce facultate vroiam să mă duc,însă sunt mii de tineri în această țară,care nici după terminarea liceului nu au habar ce vor să facă pe viitor,ce vor să facă din viața lor.Proiectul s-a ținut în Sala Polivalentă din Cluj Napoca,și este de fapt un târg unde,fiecare facultate din Cluj și din apropiere și-a precizat oferta,a prezentat tot ceea ce poate ajunge un individ după terminarea acesteia,și ce aptitudini trebuie să ai ca să o poți urma.Domnii de la AJOFM ne-au asigurat de asemenea mâncare și materiale promoționale(rucsac,tricou , șapcă etc) .Asta la elevi din 7 județe.Am fost peste 5000 de elevi,categoric.Nu cred că cineva putea să aibă o idee mai bună,o organizare mai eficientă și o atitudine mai corectă față de elevii din România.

  Nici că se putea mai bine! Simt că în sfârșit,această țară începe să se ridice la așteptările noastre,a tuturor tinerilor,care vrem să mai facem ceva bun din ea ! Și știu că o să reușim,deoarece suntem generația în blugi,în care informația circulă mai repede decât fulgul de nea într-o zi de iarnă.Poate că adevăratul spirit al educației și conștiința de bine nu au murit de tot !

P.S: Vă invit să apreciați pagina de facebook a blogului dând click AICI , asta pentru că am nevoie de like-uri pentru viitoarea campanie.
  Da,ați citit cuvântul ,,campanie” ,pentru că va fi defășurată de mine ,pe acest blog și poate,voi primi și câțiva voluntari pentru ea ,ca să fie promovată.Subiectul campaniei îl voi face public probabil în postarea următoare.Ea va avea loc în perioada iunie-august, și aș vrea să fie una la nivel de blogosferă,un proiect mare,în care ne implicăm cu toții.Până acum nu am mai fost niciodată gazdă de campanie,așa că aș vrea un început promițător :) !

You Might Also Like

16 Curioşi

  1. Ai foarte mare dreptate ! Multi vanzatori de visuri vin prin scoli si dupa nu ii mai vezi niciodata . Ma bucur sa aud ca in Romania lucruri incep sa se puna pe butuci in ceea ce priveste invatamantul .
    Ai un blog foarte frumos anyway . Tine-o tot asa , te urmaresc cu mare drag >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos ! ❤ Si eu ma bucur ca mai facem un progres,totusi,era si cazul !

      Ștergere
  2. Succes in campanie! :) (dat like) :)
    Sper din tot sufletul ca ceva-ceva sa se schimbe in bine si in invatamantul din RO. E, oarecum, simplu sa ajuti tinerii sa se orienteze catre o profesiune care li se potriveste dar destul de greu sa le asiguri locuri de munca dupa terminarea studiilor. Dar, incetisor, ceva s-o misca, la un moment dat! Trebuie! :)
    Numai de bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. De-abia aștept să văd despre ce campanie este vorba! :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Abia astept sa ne zici despre ce campanie e vorba. :)
    Și ma bucur sincer sa aflu ca in Ro mai exista si astfel de proiecte cu si despre tineri...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu ma bucur ! Detalii despre campanie cu siguranta voi da astazi :D !

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult,sper să iasă un lucru minunat!

      Ștergere
  6. Mult succes draga mea, intru si eu acum pe pagina de Fb!Pupici si un Paste frumos in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  7. Hei, te-am nominalizat la liebster award, este un fel de proiect care are rolul de a face cunoscuti blogerii. :) Aici gasesti mai multe informatii si ce ai de facut.
    http://lavii-osperanta.blogspot.ro/2015/08/liebster-award.html

    RăspundețiȘtergere
  8. Un premiu si o mica provocare : http://pooh-dreams-roxy.blogspot.ro/2015/09/premiul-liebster-cu-si-despre-bloggeri_2.html

    RăspundețiȘtergere

Spune-mi părerea ta. Cu siguranță voi ține cont de ea!

Formular de contact