>
Dreams One Life

Image and video hosting by TinyPicFrica impune limite.Și se războiește.

15:13 Raisa
   Dacă e să caracterizăm omul după un prototip filosofic,el ar fi următorul: ,,Omul este o inflorescență terminală a naturii.(..),este căutător de definiții.Când acestea nu sunt posibile,i se oferă descripții”.Și totuși,deși considerăm despre noi înșine tot ce este mai bun,deși avem impresia că dacă avem vise,dacă suntem creatori ai unei fabrici de iluzii și dorințe,putem atinge imposibilul,realitatea este total diferită.O mare problemă din zilele noastre este frica.De ce spun că este o problemă?Pentru că ea afectează totul:ceea ce spunem,ceea ce gândim și îndeosebi acțiunile noastre.Omul este limitat de către frică,iar aceasta va duce un război continuu cu aspirațiile sale.Poate,dacă nu ar exista necunoscutul,atunci omul ar fi o mică întruchipare a perfecțiunii,însă,acesta e un paradox. Încă de când eram mică am învățat să mă tem de ceva.Chiar dacă era o umbră imaginară numită ,,Bau-bau” sau un animal pe care eu îl consideram periculos,frica era mereu acolo.Niciodată nu mi-a fost permis să descopăr dincolo de aceste granițe,deși,lumea spune că teama poate să fie învinsă.Acum,la vârsta mea,am ajuns la concluzia că aceasta există pentru a nu permite omului erori.Putem să luăm în considerare fricile ca pe un scut dăruit de Dumnezeu sau ca pe arma cea mai ascuțită a demonilor.Dar când aceasta reprezintă o problemă la nivel mondial,se instalează haosul.Induce gândurile în ceață și orbește ochii sufletului.
   
    Efectele benefice ale fricii: Multe greșeli au fost împiedicate din cauza acestui sentiment de terifiere.Nimic în lumea aceasta nu este gratis,iar pentru orice lucru înfăptuit greșit,trebuie plătit un preț.Am putea lua noi oare teama ca pe un glas al conștiinței?Spre exemplu,adolescenților le e frică de spirite,de criminali în serie și de hoți,așa că nu se aventurează în locuri părăsite sau uitate de lume,nu se aventurează în păduri întunecate.Le este frică de a-și pierde prietenii,de a eșua în dragoste sau de o nouă ceartă cu părinții.Ei vor să se simtă protejați.De altfel,aici vroiam să ajung.
Protecția este primul efect benefic al fricii.Aceasta apare din teama de nu a fi rănit sau uzurpat,din dragoste de sine sau față de cei din jur.Protejezi când te temi de ceva sau de cineva,când știi că dacă nu ai grijă,vor veni relele.O minte limpede va sesiza întotdeauna lucrurile murdare.
    Frica te ține departe în mod involuntar de lucruri rele și,uneori,învinge curiozitatea.Chiar dacă,spre exemplu,un copil de 5 ani dorește să se dea într-un carusel de adulți,acesta nu se va urca până la urmă,deoarece îi este frică de viteza incontrolabilă și de înălțimi.Sau poate,părinților le este teamă pentru copilul lor care ar putea cădea de acolo.În timpul adolescenței,curiozitatea învinge frica,însă,oricum frica este peste tot,împiedicând multe dezastre.Dacă părinților nu le-ar fi teamă pentru copiii lor,atunci cu toții am fi vicioși de la vârste fragede și am comite anumite acțiuni pe care le-am regreta.Dacă toți am avea mintea aburită de valul curiozității și conștiința ar lipsi definitiv,atunci numărul populației nu ar fi atât de ridicat.
    Frica este o prelungire a conștiinței.Unde este frică,este conștiință,iar conștiința este luciditate.Dacă nu am fi conștienți,atunci nu ne-ar mai fi teamă de nimic.Poate că am începe să construim din nou un Turn al Babilonului,cu impresia că am putea să-I atingem picioarele Domnului.Dacă nu am fi conștienți,am încerca toate lucrurile din această lume,din curiozitate primitivă,astfel încât s-ar instala anarhia.Legea acționează prin frica de închisoare,mass-media acționează prin manipulare,însă totul se rezumă la frică.

  Teama-ca modalitate de manipulare:Pentru că suntem oameni și desigur,pentru că suntem limitați,tuturor ne este teamă de ceva.Dar când acest lucru devine o modalitate de a manipula,totul se transformă în ceva mult mai întunecat.De altfel,acesta este secretul tuturor organizațiilor guvernamentale,al legilor și al păcii.În spatele zâmbetului fals se ascunde teama de a nu fi recunoscut,iar supunerea se datorează faptului că există o frică de sărăcie(materială sau spirituală) imensă.Formula estetică a fricii manipulative,prin care se încearcă ieșirea din limitele normalului,prin evocarea suferinței,umilinței și resemnării puternicilor înfrânți este prezentă peste tot.Deși suntem în secolul XXI,încă mai există sclavi,desigur morali,care dobândesc o atitudine servilă față de cei care le impun frică,prin amenințări,umiliri,jigniri sau prin faptul că reușesc să-i îndepărteze pe ceilalți de ei.Pentru a nu trăi în singurătate,sclavii fricii își servesc stăpânii,îndeplinind tot ce aceștia le cer,doar pentru faptul că ei reușesc prin manipulare să le controleze mintea.Când frica depășește limitele normalului șterge inteligența,lăsând doar o mare fabrică a imaginației să o conducă.
   Războiul din noi:frica și dorințele,idealurile și teama de eșec:Dacă vrem să câștigăm acest război,trebuie să ne punem mereu întrebarea: ,,De ce anume ne este frică și din ce cauză vine această frică?”.Într-adevăr,este o parte din noi,însă când aceasta ne afectează viitorul și deciziile,este deja o problemă,pentru că de cele mai multe ori,multe dintre dorințele noastre se confruntă cu frica.Fie că este o frică de necunoscut,o frică de rău sau o frică absurdă,ea există.Putem sluji doar iubirii și fricii,iar în mâinile noastre este decizia care ne va schimba viața:cui alegem să-i fim sclavi?Frica nu va face nimic altceva decât să ne îndepărteze,poate,chiar și de lucrurile bune pe care vrem să le facem,pentru că oamenii foarte precauți spun: ,,Nu există lucru bun în spatele căruia să nu se afle un lucru rău”-însă acest concept este total greșit.Când lăsăm propiile frici să ne conducă,atunci nu mai judecăm rațional și defapt suntem niște animale de companie ale instictelor,pentru că dacă nu riscăm,nu vom câștiga niciodată nimic cu adevărat.Noi suntem singurii care ne alegem limitele,însă acestea trebuie să existe,și vor fi impuse mereu doar de frică.
   Frica și autosugestia:Frica și autosugestia sunt două elemente care ne pot afecta negativ dacă le lăsăm să ne conducă.Când acestea se contopesc,se poate ajunge la nebunie,depresie sau chiar moarte.Puterea autosugestiei este enormă,poate din cauza ei apare și efectul placebo.Au existat cazuri de oameni care s-au îmbolnăvit de unii singuri sau au avut parte de o autovindecare din cauza impresiei și a gândurilor .Dacă frica va cuprinde și autosugestia,efectul va fi de două ori mai intens.De aici derivă și anumite boli psihice precum paranoia ( frica de a fi urmărit cu autosugestia rezultă sentimentul paranoic).
  
  Nu mulți oameni observă aceste detalii,nu mulți conștientizează cât de puternică este frica.Cea mai mare putere din lume nu este omul,ci frica.Fie luată ca problemă,fie luată ca scut,ea are cel mai mare impact în viața noastră.A existat dintotdeauna,însă devine din ce în ce mai puternică,și orice am face,nu poate fi învinsă.Trebuie doar controlată.În control stă esența vieții.La final ne vom întreba câte lucruri din cele pe care le-am dorit le-am îndeplinit și vom fi uimiți să constatăm că au fost puține.De ce?Pentru că ne-am amplasat bariera fricii mult mai aproape decât trebuia.Învingătorul nu este cineva fără frică,ci acel cineva pe care frica nu îl oprește să învingă.

You Might Also Like

20 Curioşi

  1. Frica de eșec este ceea ce îl domină pe om... Oamenii renunță la idealul lor,la scopul lor din cauza fricii. Cel mai grav lucru este să nu încerci.
    Eu sunt nouă pe blogspot. Dacă vrei,uită-te și pe blog-ul meu.Aș aprecia enorm dacă ai deveni un cititor de-al meu :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este,exact cee ce spuneam și eu în articol.

      Bine ai venit în blogosferă! Am să-ți adaug blogul în lista mea de bloguri,e foarte drăguț!La cât mai multe postări! :)

      Ștergere
  2. Interesant articolul tau, frica intr-adevar ne limiteaza, dar uneori ne da si aripi.Teama mea cea mai mare e frica de un nou inceput, nu imi plac schimbarile, si inceputurile..Ciudata mai sunt, asa-i?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Consider că teama aceasta de necunoscut(un nou început) o avem toți.Nu e ciudățenie,e normalitate.Frica există oriunde.

      Ștergere
  3. Frica ne pandeste mereu la orice colt, uneori alegem sa o infruntam, alteori sa o ignoram, sau pur si simplu sa o ocolim.
    Frica e cea ce ne face umani.
    Fain articol, te tuc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Exista o vorba: nimic nu-i imposibil dar poate fi improbabil. :)
    Omul nu se naste fricos! Frica se invata… Nu trebuie sa-mi fie frica de a face inchisoare daca fur, ci trebuie sa respect proprietatea altuia - din respect pt munca altora nu fur, nu pt ca mi-e frica de inchisoare…
    As zice ca “a avea grija” nu e un rezultat al fricii. Nu am grija de cineva / de ceva pentru ca ma tem sa nu pateasca sa se intample ceva rau - oricata grija am avea se poate intampla si raul.
    Se zice ca-i bine ca exista si fricosi, altfel specia umana ar fi ajuns deja la extinctie. :)
    Constiinta este si acolo unde nu este frica. A ma abtine sa trec strada pe culoarea rosie a semaforului, de ex, nu tine neaparat de frica de a nu fi accidentata, ci de constienta binelui si raului… Nu-mi fac rau doar mie ci si aceluia care, eventual, m-ar accidenta…
    Frica de saracie spirituala? Cel sarac spiritual nici nu stie ca-i sarac spiritual…
    Mai exista si sclavi la propriu, din pacate…
    Unora le este frica sa si iubeasca! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate că așa e,însă eu rămân la părerea mea.Mulți nu fură sau nu ucid din frică,pentru că dacă ar fi legal,nu mulți am mai fi în viață.Nu am făcut referire la sărăcie spirituală,însă da,cel care este sărac cu ,,duhul” nu își dă seama de asta.

      Ștergere
  5. Foarte bun articolul, Raisa! Și foarte grăitor, de asemenea. Atât în istorie cât și în prezent, frica reprezintă o adevărată armă (aici fac referire la ideea pe care ai dezvoltat-o - manipularea).
    Cred că cel mai bine pentru un om este să fie foarte conștient de ce anume îi este frică (și nu mă refer numai la lucruri concrete), astfel încât să își dea seama atunci când cineva vrea să se folosească de acea frică pentru a-i face rău. Apoi, cred că o persoană ar trebui să mai știe când e cazul să se lase influențat de frică, și când e cazul să o înfrunte. Eh, e chiar complicată situația...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu ştiu ce să spun despre frică. Cred că ai dreptate, ne protejează uneori dar de cele mai multe ori ne pune piedici. Cred că frică ne poate face slabi, pe când învingerea ei ne poate face puternici.
    Frica apare din gândul nostru, cum că lucrurile ar putea deveni rele, am avea consecinţe.
    De ex: frica de eşec, frica de înălţimi, frica de oameni etc... toate apar din cauză că ne gândim la ceea ce ne-ar putea aduce acestea. gen, la eşec, pierzi lucruri, la înălţimi rişti să te loveşti sau chiar să morio în cazul în care cazi. Cred că ai înţeles ideea.
    Frica e până la urmă o emoţie generată de noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,dar eu în articol nu am spus că are doar efecte benefice.Chiar asta e:frica e o armă cu două tăișuri.

      Ștergere
  7. Eu cred că frica este menită tocmai pentru a putea evolua înfruntându-ne fricile. Modul tău de a scrie mi-a indus pentru scurt timp senzaţia că citesc o carte de dezvoltare personală :3 Nu ştiu dacă frica e tocmai pentru a fi protejaţi, cum ai vrut tu să spui la început, prin faptul că dacă ne e frică de hoţi evităm străzile lăturalnice, căci poate dacă nici unuia dintr noi nu ne-ar fi frică sistemul actual ar fi de mult înlăturat, iar oamenii poate nu ar mai avea de ce să fure. Dar deja aberez:)) Am o mică leapsa pentru tine: http://dindragostepentrucarti.blogspot.ro/2014/09/leapsa-back-to-school-2014-2015.html :* Sper să te intereseze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) ai dreptate în tot ce ai zis!Mulțumesc mult de leapșă,o să o fac cât de curând posibil,și am să-ți dau de știre!

      Ștergere
  8. Ultimul enunţ e adorabil...şi până să citesc postarea asta nici nu-mi închipuiam că frica e capabilă să realizeze aşa de multe catastrofe spirituale sau...materiale. Frumoase idei! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca omul ar avea mai multa incredere in propriile sale actiuni poate ar disparea aceasta frica.Fiecaruia dintre noi ii este mai mult sau mai putin frica de ceva ,chiar daca nu vrea sa o recunoasca dar cu ajutorul ambitiei ca, o poate depasi va iesi la liman. :).Poate fi invinsa intr-un fel sau altul,numai sa vrem.Apoi se va simti o usurare deplina ,stiu ce zic.
    Imi place de fiecare data sa te citesc ,minunat articol. :*

    RăspundețiȘtergere

Spune-mi părerea ta. Cu siguranță voi ține cont de ea!

Formular de contact