>
Free Hope

Image and video hosting by TinyPic,,Ești prea tânăr să fii trist!”

15:23 Raisa
   De câțiva ani buni am început să studiez cu ajutorul cărților(și nu numai),anumite comportamente adolescentine,care de care mai îndrăznețe,cum se manifestă,prin ce ajung să se dezlănțuie,și ce repercusiuni strâng deținătorii acestora.Bineînțeles,adolescența este caracterizată de amplificarea tuturor sentimentelor,tragedierea și dramatizarea lor.Însă,povestea acestui articol nu va fi despre comportamentele adolescenților notorii,ci despre intimidarea care are loc peste tot,despre spălarea creierului și mai ales,despre sinuciderea în timpul adolescenței.
    Acum un an,poate și mai mult,am văzut pe internet cazul Amandei Todd.Spun că l-am văzut,deoarece,această fată,Amanda Todd,și-a postat ,,video-ul sinuciderii” pe internet.Era o fată normală și drăguță,ducea o viață liniștită,până ce a comis o greșeală.Da,greșeala de a-și arăta trupul gol în fața unui străin,cu ajutorul camerei web.Bineînțeles,a făcut-o pentru că acesta îi oferea mii de complimente.Evident,a fost o capcană.Au ajuns poze cu ea pe site-uri de socializare,a început vâlva pe internet,și așa,aceasta a ajuns singură,fără nici un prieten,fără un umăr pe care să plângă în zilele de necaz.Dacă vreți să vedeți cu ochii voștri întreaga poveste a acestei fete,puteți viziona videoclipul despre care menționam mai sus:

    Problema este că lumea nu știe să asculte.Lumea este rea și judeca,acuză,umilește.Din moment ce faci o greșeală,știi că ești marcat pe viață.Și aceasta nu este singura situație care duce la suicid.În cazul Amandei,oamenii și-au dat seama că au comis o nedreptate poate mult prea târziu.Și da,de ce am judeca?Nu suntem noi oare,la fel ca ea?Nu am comis fapte rușinoase niciodată,de ne permitem să aruncăm cu mocirlă încolo și încoace,nu-i așa?Întotdeauna am fost de părere că,din moment ce nu ești imaculat,nu îți poți permite să tratezi cu dispreț un om care,a făcut la rândul lui greșeli, la fel ca tine.Nu te poți considera superior lui,din moment ce și tu ești pătat de anumite fapte,poate nu chiar atât de grave,însă ele există.Amanda s-a sinucis la scurt timp după ce a postat acest filmuleț.
   Un alt caz foarte celebru,dar la noi în România este Roxana Babenco.Deși a fost de multe ori pe cale să-și pună capăt zilelor(scria și pe site-uri de socializare acest lucru),nu a făcut-o,deoarece da,a dat dovadă de putere,a știut să treacă mai departe.Ei bine,cazul Roxanei este unul inedit.Pe internet(oh nu,din nou internetul) au fost postate videoclipuri în care aceasta e violată de cinci băieți de vârsta ei,care tocmai veniseră de la o petrecere unde a fost și ea.Întreaga primăvară,cazul Roxanei a străbătut România,și toate astea pentru ce?Desigur,pentru a distruge viața unei fete care  a comis o greșeală pe care la un moment dat în viață o facem toți,aceea de a se îmbăta la o petrecere.Băiatul care apare lângă ea în videoclipuri se scuză cu umilul argument:,,Ah da,știți,noi am mai făcut-o de câteva ori înainte,de ce ar fi ciudat că am făcut-o și acum?Roxana nu a fost violată.”,însă,toate spusele lui sunt contrazise de starea fetei din videoclip.Pe lângă că i-au distrus toată reputația pe viață,pe lângă că au condamnat-o la ani de singurătate,oferind tuturor șansa de a vedea acele videoclipuri,ei zâmbesc și o jignesc în toate felurile posibile.Ce va ajunge oare generația peste douăzeci de ani?

 Fiind o mare ,,devoratoare” de tumblr,am observat multe stări prin care trece doar o anumită categorie de adolescenți.și anume cei excluși de către ,,masa importantă și populară”,cei care sunt considerați diferiți.Aceștia se simt mereu inferiori și se gândesc la conceptul de bine al lumii fără ei.După ce am făcut două luni de voluntariat pentru asistență psihologică la 7cupsoftea ,am tras următoarea concluziei:o mare parte a adolescenților care sunt cu adevărat diferiți de restul vor să își pună capăt zilelor.De ce,oare,dragii mei cititori?Nu e acesta oare,scopul omului?Să trăiască după bunul plac și să fie inedit?Până la urmă,nu putem fi toți la fel.Ei bine,aici intervine din nou,și din nou,și din nou,nimeni altcineva decât Mass-Media:cei care promovează incultura și spală creierii tinerilor fragili din această generație.Cei care impun copiilor,dar și adolescenților să trăiască pentru
bani și popularitate,pentru modele cu corp fals și petreceri.Desigur,cei care cunosc cu adevărat aceste efecte și răul pe care le produc ele,nu se vor lăsa influențați niciodată.Dar,din păcate,sunt din ce în ce mai mulți tineri cu mintea slabă,care cred că a fi ca vedetele de la TV înseamnă totul.Astfel,aceștia încep să-i excludă pe cei care nu le acceptă propunerile,izolându-i și repetându-le că sunt un eșec al normalității.Aceștia din urmă,nu fac altceva decât să-și pună capăt zilelor sau să rămână mereu cu o imagine proastă și tristă despre ei.Cel mai simplu exemplu este și la noi,în România(bineînțeles),și anume cum îi tratează cei care ascultă ,,muzica normală”(aici se includ manelele și toți artiștii români naufragiați) pe cei care ascultă rock,operă sau orice alt tip de muzică pe care ei îl consideră ,,nașpa”:Da,am ajuns să ne împărțim pe categorii sociale pentru un tip de muzică,am ajuns să intimidăm și jignim pentru că suntem diferiți.

Tristețea nu e pentru cei tineri.Practic,noi nu avem motive reale să fim triști,însă cei care le provoacă le dau această alură de realitate.Nu e bine să suferim atâtea pierderi din cauză că unii oameni nu sunt suficient de îngăduitori cu greșelile altora,sau pur și simplu,pentru că nu-i consideră suficient de buni pentru a intra în grupul lor.Aș vrea ca acest articol să-i trezească la realitate pe cei care practică intimidarea.Fiți îngăduitori,acceptați diferențele (să nu mă înțelegeți greșit,sunt anumite lucruri pe care nici eu nu le tolerez,precum homosexualii sau traficul de droguri).Nu mai trebuie să pierdem atâția tineri de valoare,sinuciderea nu a fost,nu este și nici nu va fi vreodată o soluție.

You Might Also Like

20 Curioşi

  1. Ai dreptate,Raisa,cu multe lucruri pe care le-ai scris in acest articol.Este trist cati adolescenti isi pun capat zilelor din cauza faptului ca sunt judecati si intimidati de ceilalti.Poate ca ar trebui sa ni se deschida tuturor ochii si sa ni se spuna ca omul ete creat pentru a fi diferit.Daca suntem toti o adunatura identice,plini de botox si operatii estetice,dar fara pic de creier,ce rost mai are omenirea?Nu cred ca se mai poate numi omenire oricum..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ai înțeles ceea ce vroiam să transmit,Emil!

      Ștergere
  2. Societatea in care traim promoveaza incultura, cum ai spus si tu, si e foarte greu ca cineva care e putin mai profund, mai meditativ sa-si gaseasca locul in lumea asta superficiala...Fiecare duce propria batalie si isi construieste propriul destin. E important ca asta sa nu te sperie si oricat de greu ar fi, sa mergi mai departe...

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos spus. As vrea sa vada cat mai multa lume acest articol.
    Spuneai la inceput ca ai citit carti despre psihologia tinerilor. Imi poti da cateva titluri, te rog? Nu am citit niciodata o carte de genul si sunt curioasa.

    Multumesc si o seara faina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult că ți-a plăcut articolul meu! :)

      Ei bine,cărți de psihologie care mi-au plăcut foarte mult și au luat în considerare tinerii au fost: ,,Superficialii-Efectele internetului asupra creierului uman” de Nicholas G. Carr ; ,,Elevii-problemă: traumă și eșec școlar” de Regalena Melrose ( în această carte se justifică foarte bine comportamentul elevilor care ,,deranjează” orele și nu se conformează programului părinților) ; o altă carte care mi-a fost recomandată este ,,Adolescenții și sexul” de Dr. John Coleman,unul dintre cei mai celebri autori de cărți psihologice din străinătate,de asemenea un foarte renumit doctor.Și pentru că în acest articol am vorbit și despre depresie,recomand cartea ,,Depresia în 60 de întrebări.Cum să o depășim” de Dr. Jean-Luc Ducher .Este o carte foarte bună pentru cei care suferă de depresie.Cum aceasta apare în timpul adolescenței,este indicată tuturor care sunt cuprinși în această vârstă.

      Aceste cărți le poți găsi pe internet(eu de acolo le-am comandat),la diferite edituri sau pe site-uri care distrubie cărți la un preț rezonabil.Eu sincer,recomand site-ul carturesti.ro ,unde poți găsi aproape tot ce te interesează. O zi bună!

      Ștergere
    2. Multumesc mult !
      Chiar as vrea sa le citesc. O sa le comand negresit.
      Multumesc inca odata.

      O zi buna !

      Ștergere
    3. Plăcerea e de partea mea! :) Când le termini de citit să-mi spui te rog părerea ta!

      Ștergere
  4. E foarte adevarat ce spui tu aici, dar daca stai sa te gandesti oamenii resping ”ciudatii”, daca nu esti ca ei degeaba traiesti... Pacat, in loc sa ne intelegem toti si sa fim cat mai apropiati, ne bucuram cand cineva sufera.
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am mai citit de mult o postare atât de adevărată. Într-adevăr, am ajuns să îi judecăm prea aspru pe cei care se abat de la normele dictate de societate. De modelele pe care le promovează Mass-media în ziua de azi nu vreau să mai spun nimic. Uneori stau şi mă întreb pentru ce mai plătesc bani de cablu, că oricum televizorul stă mai mult închis. Rareori văd că se promovează şi ceva bun prin intermediul lui...

    RăspundețiȘtergere
  6. Cât urăsc judecata asta a lumii, de parcă toți ar fi perfecți, de parcă mintea nu le-a fost niciodată străbătută de gânduri negre chiar dacă nu au făcut ceva rău. Pe mine nu mă interesează de ceilalți, fiecare își trăiește viața așa cum vrea și mi se pare o prostie să privești în urmă, să pui la inimă părerile celorlalți și să te supere în cazul în care sunt negative. Locuiesc la țară și e deprimant așa că am ales să nu mai bag în seamă nici complimentele celor de aici, nici bârfele. Nu mai spun că toți se categorisesc în funcție de avere, religie și multe alte prostii care nu ar trebui să ne împiedice să fim prieteni.
    Dumnezeu își dorește sa ne purtăm cu toții ca niște frați, nu să îl dăm pe ăla deoparte că e nu știu cum, așa că atunci când își vor da seama că greșesc, toată turma asta de perfecți, o să fie prea târziu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer,nu cred că își vor da seama niciodată că greșesc.Se învârt în propia mocirlă și nimeni nu poate să-i scoată de-acolo...

      Ștergere
  7. Sunt total de acord cu tine!Zilnic vad persoane ce intimideaza ,nu inteleg daca fac asta oare se cred mai presus?Si din pacate uni dintre noi ii si iau in seama, le tolereaza orice "piatra" aruncata pentru a fi ei multumiti.Nu isi dau seama cat de diferiti suntem fiecare in parte si ca cei mai multi sunt neintelesi ,aratati cu degetul din pricina a unei sau altei cauze.Uni sunt mai sensibili si din pricina acestui lucru se interiorizeaza si se izoleaza de lume,alti au anumite deficiente.Sunt de parere ca toti suntem oameni ,niciunul dintre noi nu are "moț" pentru a critica ,trebuie sa stim sa ne apreciem ca atare ,chiar daca avem mici scaperi.Ma bucur ca ai facut acest lucru Raisa ,si eu vreau sa consiliez astfel de cazuri si chiar m-am decis sa studiez pentru asta.Esti un om frumos si asta se vede! :) Poate candva si eu lasam pe alti sa-mi "distruga" oarecum moralul ,dar de mult timp mi-am dat seama ca nu merita ,nu am de ce sa ma intristez din pricina asta ,avem sentimente intr-adevar dar cu ajutorul ambitiei ,a cartilor in care eu ma refugiez ,a scrisului si a putinelor persoane de langa mine stiu ca voi reusi sa fac ce-mi propun.Oamenii sunt frumosi ,desi ei uita mereu de asta! Mi-a placut mult articolul! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai vorbit foarte frumos,Roxy,și mă bucur foarte mult că mi-ai înțeles articolul!Să știi că ți-ar sta bine ca și consultant,părerea mea.Mulțumesc din suflet și să ne revedem cu bine!

      Ștergere
  8. Această postare mi-a adus aminte de piesa ”Coming Down” de la Five Finger Death Punch. care spune povestea unei fete care a facut fix ce a făcut fata din postare ,dintr-o greșală a ajusn singură și pregatită să se sinucidă .
    Dar lumea este mult mai mult de atat , decât idioti care nu pot să vadă că omul este și altceva ,care apreciază pe cei diferiți care se bucură când cineva zâmbește .
    Nu doar cei care critică și judecă pentru a se simți bine , asta este o porcărie , de ce să fii altcineva când poti sa fii tu ?
    Dar unii nu au personalitate sau ceva incât să compeseze faptul că sunt niște persoane care nu au nimic de oferit pe lumea asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot ce faci aceia este să distrugă și singurele ființe normale care au mai rămas sau să acuze pe cele care,poate dintr-o joacă,dintr-o banalitate sau o prostie,fac anumite greșeli,primele și ultimele din câte se pare.E rău ce a ajuns lumea asta,sper să se trezească până nu e prea târziu.

      Ștergere
  9. E greu cand te lasi influentat de oamenii rai insa nu trebuie sa te dai batut oricum ar fi , pe lumea asta exista si oameni buni si nu trebuie niciodata sa incetezi sa-i cauti ..

    RăspundețiȘtergere

Spune-mi părerea ta. Cu siguranță voi ține cont de ea!

Formular de contact