>
Dreams Our world

Image and video hosting by TinyPic Cuvânt tânăr despre străinătate

14:46 Raisa
  Am ascultat,am trăit și am văzut.Am văzut mulți dintre prietenii mei plecând din țară,am trăit cu gândul la multe despărțiri care au avut loc în sufletele lor sfâșiate de sărăcia aceasta precară,am ascultat cum străinătatea i-a schimbat și le-a oferit altă educație,cu care ei nu fuseseră obișnuiți de acasă.Și de ce nu este capabilă această conducere să îi țină aproape?De ce în fiecare an pierdem din
ce în ce mai mulți compatrioți,în schimbul unor hârtii pe care sunt desenate niște numere?Pentru că,în această țară,și peste tot în lume,doar aceste hârtii pot aduce fericirea;desigur,o fericire falsă și șterasă,însă aparent înșelătoare.
     Întotdeauna mi-am dorit să fiu medic.Cariera în medicină beneficiază de multă reclamă,cel puțin la mine în familie.De când am fost mică mi s-a insuflat că eu TREBUIE să ajung un medic.Am crescut cu ideea aceasta,m-am specializat la profilul care se presupune că mă va ajuta să intru la facultate.Am vise mărețe,speranțe și ambiție,însă,o meserie care cere atât de multe,precum e medicina,e plătită prea puțin în această țară.
Sunt o adolescentă.Poate,cei mai mari vor citi această postare și vor spune: ,,Copila aceasta nu știe nimic despre TVA și despre creditele bancare,nu cunoaște nimic despre dobânzi și despre toate datoriile și responsabilitățile care le are în cârcă un adult”.Poate că așa e,dar,știu sigur ce vreau să ajung și mă întreb de fiecare dată: ,,Oare va fi această țară în stare să îmi adăpostească nevoile și familia?Oare va fi în stare guvernul să îmi administreze salariul necesar pentru a duce o viață care se conformează studiilor pe care le-am urmat?Oare va merita tot efortul?Să trăiesc cinstit fără să fur?”-sunt întrebări pe care,probabil,și le adresează orice tânăr măcar o singură dată în viață.Desigur,nu toate au un răspuns prompt aici,așa că singura variantă și ultima pe care o avem,pentru a ne feri de foamete și sărăcie,este străinătatea.

    În viziunea omului de rând,începător și visător,străinătatea e paradisul.Înainte să ajungă acolo,toți își închipuie că va fi lapte și miere,că vor primi mulți bani pentru o muncă de nimic.Da,se primesc mai mulți bani decât la noi,însă cheltuielile pentru întreținere și mâncare sunt uriașe.Străinătatea e sclavagism modern.Tu,românul naiv,dornic de muncă pentru familia ta,ca să ai ce să le pui pe masă,te duci slugă la cei străini,cei cu bani,pentru că da,marile personalități din țara ta te-au lăsat să mori de foame,deși, poate,ai făcut o facultate demnă de toate laudele din lume.Mergi,muncești pe brânci pentru câteva mii de euro,pe care,oricum îi vei cheltui acolo pentru a putea supraviețui ca
mâine,să muncești din nou,pentru aceeași sumă nesemnificativă în ochii lor.Pentru tine e o avere,strângi pentru copiii tăi și ești fericit că le trimiți bani ,,mulți” acasă.Probabil că stăpânul nu te va lăsa să pleci așa ușor,astfel încât ai puterea să îți vezi familia doar de 3 ori pe an: de Crăciun,de Paște și în vacanța de vară.Iar apoi,intri din nou în același cerc nesfârșit al acestui sclavagism,intri din nou la muncă,lași broboane de sudoare să îți inunde fruntea și te gândești cu lacrimi și dor la țara și familia ta frumoasă.Aceste lucruri se întâmplă la zeci de mii de familii din România,zeci de mii de copii duc dorul părinților sau al fraților plecați departe pentru a le putea crea lor un viitor prosper și ,,podidit cu aur”,pe care,mai mult ca sigur,ei nu vor călca niciodată.

   Europa este în criză de medici.Medicina este singura facultate care,dacă este făcută aici în România,este acceptată și dincolo.Poate că de aceea se duelează atâția tineri pentru locurile băncilor din Facultatea de Medicină,pentru a lucra și a trăi fericiți mai încolo.Bineînțeles,nu aici în țară,ci în spitalele englezilor,francezilor sau ale germanilor.Medicii,într-adevăr, o ,,duc bine” dincolo,deoarece salariul este foarte mare,li se oferă un cămin și au mult mai multe șanse de reușită în carieră.Însă,ce se întâmplă cu un avocat,un jurnalist sau un profesor?Aceste facultăți nu sunt recunoscute dincolo,așa că ești nevoit să mergi ca și culegător de căpșuni sau ca și chelner într-un hotel oarecare,după ce ai învățat 4 ani într-o facultate nu tocmai ușoară.Ești nevoit,altfel vei trăi cu bani puțini această țară.Dar,ironia face ca și acolo să fie la fel.De ce se fură atât?De ce nu avem grijă de cei care merită asta?De ce lăsăm granițele acelea reci să distrugă românașul nostru,de care se folosesc toți străinii și pe care îl batjocoresc într-una?De ce să ajung și eu acolo?Răspunsul îl am mai sus. Copiii cu părinții plecați în străinătate nu cresc armonios.De cele mai multe ori sunt lăsați în grija bunicilor,ei vor simți mereu lipsa mamei și a tatălui,indiferent cât de mult se vor chinui să ascundă asta.Ei sunt învățați de mici că viața e grea,că trebuie să se descurce mereu singuri,însă nu reușesc întotdeauna.Și până la urmă,își văd părinții care,se târau pe coate în altă țară,ca să le pună lor o pâine pe masă.Însă nu simt nimic.Îi văd,îi îmbrățișează,parcă le-a fost dor.Străinătatea probabil că a distrus familii și inimi,dar cui îi pasă de toți cei ce pleacă?
    NU așa ar trebui să fie viața în România.NU așa ar trebui să fie viața unui om care toată viața lui s-a chinuit să învețe,să citească și să rețină pentru un viitor măreț.Ce rost are să faci bani dacă ești departe de cei dragi?Ce rost are să te înhămezi ca sclav al acelora care au mai multe hârtii decât tine,dar care nu respectă noblețea ta?Aș vrea să trăiesc într-o Românie frumoasă,cu un viitor măreț,să am o familie fericită și să trăiesc după calitatea învățăturii pe care am dobândit-o.Ce se va întâmpla cu mine,oare?

You Might Also Like

23 Curioşi

  1. Ai dreptate, e greu pentru nişte copii să fie departe de părinţi şi viceversa. Sincer, nici eu nu ştiu cum e mai bine, despărţiţi şi cu bani muulţi sau invers. De asta cred că am o fobie de viitor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie mi-e tare frică de ce o să se întâmple...

      Ștergere
  2. Bine punctat, Raisa! Aș vrea ca mai mulți tineri să poată gândi așa și să nu-și irosească talentul în străinătate. Sau, să studieze acolo, dar să se întoarcă aici și să pună în practică ceea ce au învățat.

    Conducerea noastră e vinovată pe jumătate pentru ceea ce se întâmplă, dar la fel de vinovați sunt oamenii, cu mentalitatea lor. Cei care nu sunt de acord cu abuzurile sau mita, până la urmă oferă și ei mită. Și se fură de oriunde se poate. Nu doar politicienii ne fură. Muncitorii fură materiale de pe șantiere, bucătăresele fură mâncare din cantine etc. Și așa se formează un cerc vicios. De asemenea, lucrul în străinătate e sclavagism modern. Poate tu ești mulțumit că acolo câștigi mai bine ca în țară, dar de fapt patronul tău câștigă mult mai mult pe seama ta. Statul nostru cheltuie bani în educația noastră(care, chiar dacă nouă nu ne place, e mai bună decât în alte țări), noi teoretic suntem datori să-i returnăm, dar în schimb, aceștia ajung la străini. De aici mai multă sărăcie și mai mulți oameni plecați. E foarte greu să se schimbe ceva, dacă lumea, în loc să ia atitudine, se conformează majorității sau dă bir cu fugiții.

    Câștigurile și cheltuielile sunt direct proporționale cu ale noastre, totuși după cheltuieli rămâne un profit care, trimis înapoi în țară, valorează mai mult decât acolo. Dar oamenii care se duc în străinătate pentru slujbe sezoniere muncesc mai mult, stau în condiții proaste și economisesc cât pot pentru a aduce mai mulți bani acasă. Și sunt disprețuiți. Cei care pleacă după slujbe mai bune(ex: medici), au conditii mai bune si sunt respectati in comunitate, dar e foarte greu să te integrezi cu adevărat acolo. Iar dorul de casă se face simțit mai devreme și mai târziu.

    Ah, o altă problemă care m-a mai izbit acum. Noi nu știm cum să cheltuim banii, și, pe deasupra, avem un simț invers al valorii. Așteptăm ca educația și sistemul sanitar să vină gratis, dar dăm câte 50-70 de lei pe o manichiură, câteva sute de lei pe o haină de firmă care uneori e mai proastă decât una normală, și zeci de milioane pe gadget-uri care se schimbă după modă. Eu cred că se poate trăi decent și dintr-un salariu de medic, și dintr-un salariu de profesor, atât timp cât cheltuim cumpătat și nu alergăm după chestii de fațadă.

    Te rog scuză-mi comentariul lung, subiectul acesta m-a aprins. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact ce spuneam și eu.Românii sunt sclavi acolo,da,străinătatea este scalavagism modern.La chestia cu cheltuitul banilor pentru lucruri nesemnificative nu m-am gândit.Și chiar dacă am merge ca medici sau profesori acolo(în orice caz,cu o merserie decentă),nu ar fi același lucru ca și aici.Ai foarte mare dreptate,se vede că ești un om cult,Raluca.Toate cele bune! :)

      Ștergere
  3. Frumos articol pentru un subiect atat de controversat. Cel mai bine, din punctul meu de vedere, este sa muncesti in strainatate,sa-ti pastrezi pentru tine bani cat ai nevoie si restul sa-i pui "la saltea" si sa faci ceva cu ei in tara. Sa-ti faci o casuta la munte etc.
    Asta este visul meu.
    Consider ca Romania nu imi poate oferi resursele de care am nevoie si nici posibilitati. Mai ales posibilitati. Nu urasc tara asta. O iubesc, dar multi si prosti sunt cei care o conduc si care o trag in jos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De multe ori,cum am spus și în articolul de mai sus,românii nu pot ,,să pună bani la saltea” pentru că li se cere foarte mult din câștig acolo,așa că rămân mai multe luni să economisească.Dacă ar fi într-adevăr rentabil,ar trebui să nu li se ceară o asemenea cotă pe locuințe,mâncare ș.a.m.d. Oriunde e la fel:fie România sau în statele situate după granițe.

      Ștergere
  4. Iti inteleg punctul de vedere , Raisa , poate ca romanii nu sunt apreciati suficient in afara si poate ca sunt , cei mai multi dintre ei , sclavi, insa , oricum ar fi , tot tarile straine le-au oferit mai mult romanilor . Am o gramada de exemple in familie , aproape toate rudele mele fiind plecate . Au venit acasa vara aceasta si vorbeam la un momentdat cu unchiul meu care a spus " Abia astept sa ma intorc in tara mea " ( tara unde este plecat ) , iar eu am zis " Romania e tara ta " , iar el a spus : " O tara care nu iti ofera nimic nu e tara ta . "
    E greu , familia mea aproape s-a destramat cu cativa ani in urma datorita faptului ca tatal meu a muncit in alta tara , tin minte ca o data nu l-am vazut deloc un an intreg si stiu ca a durut .
    Asta din cauza ca tara asta asa bogata cu multi oameni inteligenti se usuca de saracie si de nesimtirea cu care ne trateaza cei de sus . Asta ofera Romania , saracie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te înțeleg perfect,și îmi pare rău pentru familie ta.Cred că am specificat acest caz și în articol.România oferă sărăcie,dar nu știu,mie nu mi-ar plăcea să locuiesc definitiv nici unde,pentru că peste tot e la fel.

      Ștergere
  5. Articolul tău este de actualitate și prezintă un adevăr din ce în ce mai dureros. Mă doare să constat lucrurile astea despre țara în care am crescut, despre țara pe care o iubesc. Și eu mi-aș dori să muncesc în alte țări, dar asta rămâne pentru cazul în care nu mai e nimic pentru mine aici. Și deocamdată este. Voi face tot posibilul să îmi creez un drum, să am un job stabil cu un salariu decent care să-mi acopere cheltuielile lunare. Când asta nu mai funcționează, când am mi-am tocit coatele, caietele și mintea, când nimic nu dă roade, abia atunci voi considera munca în altă țară. Dar pentru a schimba locul în care trăim, trebuie să muncim aici, să deschidem minți și ochi, să schimbăm percepții, și asta cade cel mai mult pe noi, tinerii care venim din urmă. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wow,bine spus Furelise,sunt de-acord în totalitate cu tine,și eu am de gând să fac asta.

      Ștergere
  6. Mai bine sclav in alta tara, decat prost in tara ta. Esti micuta, nu inteleg de ce vorbesti despre astfel de lucruri, sunt multe lucruri care nu le-ai luat in seama, multe lucruro pe care nu le-ai vazut cu ochii tai si nu le-ai trait pe pielea ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am dreptul la o părere,nu-i așa?Ești sigur că nu am văzut cu ochii mei?

      Ștergere
    2. Este evident numai dupa felul in care scrii. Ai dreptul la o parere, cand ea este completa si argumentata complet.
      Ar trebui sa continui sa scrii articole despre cum iti ingrijesti catelusul si abia dupa cativa ani, dupa ce intri in viata sa iti faci o parere.

      Ștergere
    3. Ar trebui să ieși de sub acel anonim,și numai atunci să vii să îmi completezi mie părerea.Se vede după cât de complex ți-e comentariul câte argumente ai.Titlul este: ,,Cuvânt tânăr despre străinătate”-acel ,,tânăr” nu îți simbolizează nimic?Dacă ți se pare incompletă,spune-mi și mie ce mai am de completat,nu îmi lăsa un comentariu de 3 rânduri,și acela răutăcios,în care spui că sunt ,,prea mică” pentru așa ceva.Prea mică nu sunt,deoarece sunt elevi de vârsta mea care muncesc acolo.Dacă ai fi citit cu atenție articolul,ai fi realizat ce înseamnă fraza de la început: ,, Am ascultat,am trăit și am văzut.Am văzut mulți dintre prietenii mei plecând din țară,am trăit cu gândul la multe despărțiri care au avut loc în sufletele lor sfâșiate de sărăcia aceasta precară,am ascultat cum străinătatea i-a schimbat și le-a oferit altă educație,cu care ei nu fuseseră obișnuiți de acasă”.Anonim drag,dacă tot ai de gând să faci remarci răutăcioase,atunci arată-te,vreau să văd cu ce adult în toată splendoarea am eu de-a face,ca să pot spune: ,,Da,are dreptate,articolul meu este incomplet”.Am intrat în viață mai mult decât au făcut-o ceilalți de vârsta mea.Dacă nu mă cunoști,atunci nu acuza,cum deocamdată,nici eu nu o fac pentru tine.Dar,comentariile acestea nu îmi arată decât că ai de gând să te iei la harță pentru un cuvânt tânăr,ceea ce da,nu e tocmai cea mai inteligentă manevră.

      Ștergere
  7. Salutare, draga mea. Pana la urma in viata trebuie sa faci ceea ce iti place, daca faci o meserie doar pentru bani, ma indoiesc ca oamenii vor veni la tine cu drag.Trebuie sa pui suflet in tot ceea ce faci. Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de-acord cu tine și mereu am fost de această părere! :)

      Ștergere
  8. Imi place articolul. :) Cei mai multi dintre prietenii mei - si amicii - sunt prin tari straine - si nu mai sunt la varsta la care sa-mi fac prieteni noi prea usor. ;) Cei mai multi dintre cei pe care ii cunosc au locuit impreuna cu altii - la inceput - pentru a putea aduna mai multi bani, cheltuielile "la comun" fiind mai mici. Azi, toti au familii acolo si nu mai locuiesc "la comun", au si case (in proprietate) unii si doar doi si-au construit aici case pentru a reveni... la batranete. :)

    Sa fii medic "dincolo" nu e deloc usor. Stiu, pentru ca e plecata, pt un an, sotia unui var. Ea vrea sa se stabileasca acolo si cred ca va reusi. Dar spune ca acolo nu exista... "pauza de cafea", nu exista ca medicii sa consulte pacientul in spital si mai apoi sa-l cheme la cabinetul particular, unde tarifele sunt altele si mai mereu "plafonul" suportat de stat e depasit... Acolo medicii studiaza mereu si muncesc din greu, stand in picioare chiar si mai mult de 10 ore... Spaga nu se permite.

    Si avocatilor le sunt recunoscute studiile in mai toate statele din UE - conditia e sa fie membru intr-un barou din RO si se pot inscrie si acolo (evident, trebuie sa cunoasca limba).

    Si jurnalistii se pot acredita in strainatate - dar trebuie sa fie buni, sa vina cu subiecte de maxim interes general si sa nu trunchieze informatiile - cum se practica in RO. Jurnalistii pot alege sa fie independenti - si articolele care merita vor fi publicate in publicatiile straine. Pe acolo, o informatie care nu se verifica se "pedepseste", in cel mai bun caz, cu proces civil, si risca sa-si piarda painea si editorul care da "bun de tipar" pentru o informatie care se va dovedi falsa...

    Si aici ar putea fi mai bine daca fiecare, la nivelul lui, s-ar stradui sa fie exemplu bun. Ar fi mai bine daca angajatii ar pretinde salarii mai mari de la angajator (privat), nu de la stat (sa mareasca salariul minim pe economie). Cel care pretinde mai mult pentru munca lui e refuzat si i se spune, cu alte cuvinte: poti sa pleci, 100 de fomisti asteapta sa lucreze pentru salariul minim - cand nimeni (dintre cei bine pregatiti) nu va mai accepta salariul minim lucrurile se vor schimba, dar cei mai multi vin cu scuza: "am familie, nu pot avea pretentii" si as zice: tocmai pentru ca au familii ar trebui sa aiba pretentii. :) Fara sa spargem oua nu putem face omleta.

    E mai mult de scris dar ma opresc. Te felicit pentru atentia pe care o acorzi evenimentelor care se petrec in jurul tau.
    Zile fericite iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,cred că orice meserie pe care o practici dincolo nu e la fel ca în RO.Medicii au un avantaj totuși:ei după ce termină facultatea sunt acceptați oriunde cu condiția de a avea un certificat de limbă străină(precum Cambridge sau Delf).

      Ștergere
  9. Ce ai scris tu aici ar trebui adoptat într-un discurs al unui candidat la preşedenţie. Eu ştiu sigur că voi face tot posibilul să nu plec dincolo de graniţă. Cred că şi în România sunt şanse, doar dacă dai puţin din coate şi dacă eşti foarte bun în ceea ce faci. Cât despre tine, mă bucur mult că există tineri ca tine care îşi doresc să devină medici şi care chiar au de gând să înveţe pentru asta. Chiar dacă rămâi în ţară, chiar dacă vei pleca în afară, ai tot respectul meu. Eu am renunţat la medicina datorită fricii de sânge şi cantităţii enorme de informaţii pe care trebuie să le înmagazinezi într-un timp relativ rapid. Mai aştept postări din astea. Îmi place mult exprimarea ta :3

    RăspundețiȘtergere
  10. De-ar fi totul mult mai simplu si usor Raisa .Daca nu ar fi atat de multi hoti in tara asta care vor pentru ei totul.Daca ni s-ar oferi mult mai multe locuri de munca ,daca si iar daca...Sunt multe persoane (printre care am fost si eu si probabil voi mai fi) care isi cauta de munca la noi in tara sau mai bine sa iti dau exemplu in Bucuresti, si dupa atatea cautari ,sunt chemati la un interviu ca apoi sa li se spuna ca vor fi sunati.Chiar daca asta nu se va intampla.Ei nu vad ca uni dintre noi chiar au dorinta de a munci,daca nu cunosti pe cineva ,o persoana de legatura esti un nimic.Tara noastra din pacate nu ne ofera prea multe posibilitati.Romania e frumoasa nu avem de ce sa comparam o tara cu oameni ce locuiesc in ea,ce o fac din ce in ce mai 'slaba'.Avem si oameni talentati dar nenumarati care o fac de ras.Eu nu cred ca este chiar atat de rau peste granita ,intr-adevar la inceput pana te acomodezi va fi dificil si dorul de persoanele dragi dar cu timpul te obisnuiesti..Ti-l dau exemplu pe fratele meu care este plecat de 4 ani si castiga in domeniul in care lucreaza de 3-4 ori mai mult decat castiga in Romania.Nu trebuie sa ai un numar mare de 'harti' la mana daca esti o persoana descurcareata.Iar eu din cate stiu atunci cand termini facultatea este mentionat daca este recunoscuta sau nu in afara ,in principal cele de stat si nu numai sunt.Dar cum am spus si mai sus totul mai ține si de tine.La noi poti avea un brat de diplome ca nu faci nimic cu ele si daca esti muncitor iarasi nu e bine.Numai daca furi,esti egoist si ai 'pile' cum se spune.Nu poti face nimic cinstit,ceea ce este foarte trist.In concluzie ,eu pot spune ca as vrea un viitor in alta tara de ce nu?Daca mi se va oferi posibilitatea ,trebuie sa lupti pentru visul tau si daca aici nu poti trebuie sa incerci si in alta parte.Ar fi frumos daca s-ar putea schimba ceva ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păcat de țara asta...își bat joc de ea.Ea suntem noi,românii.

      Ștergere
  11. Sincer, sunt șanse și în România. Mulți spun că vor să schimbe ceva. Dar cum să schimbi ceva, când sunt doar sunt doar o mână de oameni împotriva a.... milioane? Nu, nu, refuz să rămân într-o țară în care însuși sistemul sanitar e bolnav. Mult succes în realizarea visurilor tale, merităm o viață bună!

    RăspundețiȘtergere

Spune-mi părerea ta. Cu siguranță voi ține cont de ea!

Formular de contact