>
Mine Our world

Ploaia şi curcubeul meu.

08:41 Raisa
Am stat mult şi m-am gândit până să ajung la a scrie această postare.Dar am decis să îmi spun povestea pentru a preveni şi alţi adolescenţi să păţească ce am păţit eu.Nu mai e un secret pentru nimeni că am fost bănuită de anorexie nervoasă şi fizică,deşi nu a fost niciodată un diagnostic oficial.Veţi spune:,,dar cum se poate ca la 14 ani să suferi de anorexie?Este imposibil".Nu,nu este.Iată povestea mea:

  •      Până la vârsta de 12 ani am fost un copil..normal.Adică nu eram nici prea grasă,dar nici foarte slabă.De când am intrat în perioada pubertăţii,am început să mănânc extrem de multe dulciuri şi mâncăruri nesănătoase,asta incluzând hamburgeri şi cartofi prăjiţi..la cină.Desigur,am început să iau în greutate,astfel că la 12 ani am devenit supraponderală.Eu nu am sesizat niciodată acel lucru,mie mi se părea că sunt în regulă.Însă,o fată cu ale ei cuvinte mi-au schimbat toţi aceşti ani ai adolescenţei.Când a strigat după mine pe stradă:,,Ce grasă e fata asta!" mi-am deschis ochii şi am realizat că într-adevăr aşa e.

   
       Am decis să renunţ complet la dulciuri.Am reuşit.Dar,rezultatele erau sub aşteptările mele.M-am hotărât să mă apuc serios de sport.Şi aşa,totul era ca şi cum n-aş fi renunţat la nimic.Oglinda m-a minţit întotdeauna.Am început să slăbesc,deşi eu mă vedeam din ce în ce mai grasă.Le-am spus adio prăjelilor.Degeaba.Oglinda îmi arăta acelaşi lucru,mă vedeam extrem de grasă şi îmi doream din tot sufletul ca măcar pentru o zi să pot să am un abdomen plat şi perfect.Îl aveam.Însă dorinţa mea se transformase într-o obsesie.Am început să fiu foarte atentă la ce mănânc.Desigur,în stomacul meu încăpeau din ce în ce mai puţine alimente(deoarece,scăzând cantitatea de mâncare,stomacul s-a micşorat),aşa că am decis să nu mai iau deloc cina,asta însemnând că nu mai mâncam deloc după ora 6.Cu toate că făceam eforturi supra omeneşti,rezistam,deoarece ambiţia era mai puternică decât foamea mea.     

   Mâncând din ce în ce mai puţin,masa mea a ajuns să fie construită dintr-un măr pe zi.Părinţii mei,observând că eram extrem de slabă,m-au întrebat ce e cu mine.Nevorbind niciodată cu nimeni despre acest lucru,le-am povestit tot.Ei atunci mi-au explicat cât de grav este ceea ce am făcut şi de câte boli pot să sufăr din cauza înfometării.Aşa că am decis să renunţ.Până şi acum simt efectele negative.Nu mai pot să mănânc aşa de mult,sunt tot timpul obosită şi puterea mea de concentrare a scăzut.De asemenea,metabolismul mi-a fost dat peste cap,aşa că nu mă mai pot îngrăşa.Dar sunt fericită că am trecut peste acest calvar şi că nu mai sunt obsedată de tot ceea ce mănânc.
Şi acum,vă voi da încă câteva motive pentru care să nu vă înfometaţi niciodată:
  • Înfometarea duce la dereglarea metabolismului.Dacă acesta se dereglează ne putem îngrăşa numai dintr-un fruct sau putem să rămânem la aceleaşi kilograme,fără să ne mai putem îngrăşa.
  • Înfometarea duce la scăderea puterii de concentrare.De asemenea,dacă te înfometezi vei avea mereu o senzaţie de frig şi de oboseală.
  • Dacă eşti adolescent şi te înfometezi,s-ar putea să nu mai creşti în înălţime sau să nu te mai dezvolţi normal şi armonios.
  • La femei,înfometarea duce la dispariţia menstruaţiei sau la riscul de apariţie a celulelor canceroase.

P.S:Sper să nu fiu judecată pentru tot ce am scris aici,adică pentru ceea ce am fost.Repet,am postat acest articol pentru a preveni persoanele care sunt în aceaşi situaţie cu cea în care m-am aflat şi eu.Tot ce am suferit eu,nu vreau să sufere şi altcineva.
                                           V-aţi gândit vreodată să slăbiţi cu ajutorul înfometării?






You Might Also Like

40 Curioşi

  1. Oau... am rămas speechless. Nu ştiu ce să observ mai întâi ambiţia, obsesia sau motivaţia ta. Chiar eşti o lecţie de viaţă pentru fetele mai plinuţe.
    Nu ştiu, nici eu nu am 90-60-90 însă am învăţat să mă accept aşa cum sunt pentru că exact ca în imaginea pe care tu ai postat-o, societatea întotdeauna te va judeca pentru felul în care arăţi şi chiar nu conteză mărimea pe care o porţi la haine. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că nu vrei să recurgi la înfometare pentru a arăta aş cum îţi doreşti.Este cea mai mare prostie,şi eu o ştiu cel mai bine.Acum îmi pare rău pentru tot ce am făcut.Dar se pare că e prea târziu.

      Ștergere
  2. Imi pare rau ca ai fost nevoita sa treci prin astfel de momente. Este de apreciat faptul ca ai avut ambitie si ai fost motivata, lucruri de care multa lume duce lipsa, dar prea multa ambitie strica uneori, si se vede ca asta s-a intamplat si in cazul tau. (nu o spun cu rautate).
    Primul sfat pe care ni-l da orice medic pentru slabire este: "Sa nu faci greseala sa ajungi la infometare!" si asa si este.
    Noi trebuie sa fim atenti la alimentele pe care le bagam pe gura si sa facem sport, sunt cele mai bune metode de mentinere a greutatii. Nu toti reusim sa devenim modele ale acestei societati, deci trebuie sa invatam sa ne acceptam asa cum suntem.

    De criticat nici nu se pune vorba, eu te felicit ca ai scris acest articol si multumesc in numele tuturor cititorilor. Te apreciez foarte mult si iti doresc sa nu mai faci niciodata astfel de greseli.

    Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îţi mulţumesc mult pentru cuvintele frumoase şi pentru încurajări!:*

      Ștergere
  3. Chiar îmi pare rău că ai trecut prin asta:( Cunosc multe persoane care au trecut sau chiar trec prin același lucru. Recunosc că și eu era să fac același lucru. Pentru că n-am fost niciodată plăcută din cauza înfățișării mele:(... Dar noroc de prietena mea cea mai bună, care mi-a spus că nu trebuie să mă schimb ca să fiu plăcută de alții...

    Am învățat să mă accept așa cum sunt(chit că sunt câteva kg de care vreau să scap-_-...), dar știu că fiecare este perfect în felul lui :D

    Te pup scumpa:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate,fiecare suntem frumoşi în felul nostru!Îţi doresc numai bine!:)

      Ștergere
  4. Te admir pentru ambiţia de fier!Eşti un model demn de urmat ţinând cont de faptul că ai reuşit să faci anumite sacrificii pentru ceea ce ţi-ai dorit şi pentru faptul că eşti sinceră.Oricum totul e bine când se termină cu bine.E în regulă faptul că cineva ţi-a deschis ochii asupra riscurilor la care erai supusă...
    Ai grijă de tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ambiţia trebuie admirată doar când este folosită într-un scop pozitiv.La mine nu s-a întâmplat asta.

      Ștergere
  5. Cu siguranta ca nimeni nu s-ar dori sa treaca prin ce ai trecut tu.Dar e bine ca ai depasit perioada si acum ti-ai revenit.Efecte negative dupa o asemenea cura inttodeauna vor fi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Raisa,micuţ panda,mă bucur că ai făcut acestă postare deoarece ,prin intermediul ei,te-ai putut descărca,şi de asemenea,ai dat un exemplu foarte bun fetelor de pretutindeni.
    Sincer,şi eu mă aflu într-o perioadă cam dificilă.Sunt înaltă,1,75 cm,şi am o greutate normală.Problema e că mânânc,de fapt mâncam,foarte-foarte mult.Şi totuşi nu am luat mult în greutate.Ultima oară când m-am cântărit aveam vreo 58 de kg.În momentul de faţă nu cred că am mai mult de 60.Şi acest lucru se datorează metabolismului meu şi unei boli,hiperhidroza(transpirarea palmelor şi a tălpilor MEREU).Mda,cred că am boala asta de când mă ştiu,dar debea în urmă cu puţin timp am aflat cum se numeşte.E foarte incomod să transpiri mereu în palme şi la tălpi,mai ales când scrii sau faci ceva care necesită foarte multă atenţie şi concentrare.Dar faptul că transpir mereu mă ajută mult să elimin din grăsimi.De aceea într-o oarecare măsură mă bucur că am boala asta :)).Dacă nu aş fi avut-o cel mai probabil acum aş fi avut cel puţin 65 de kg.Desigur că şi înălţimea mă ajută.Dar chiar dacă corpul meu nu o arată,stomacul meu e uriaş,ceea ce mă îngrijorează şi m-a determinat să devin mai cumpătată.Sezonul cald mă ajută şi el să renunţ la haleală.Desigur că nu am de gând să mă înfometez,pentru că eu vreau să arăt - în primul rând - bine pe interior,şi după aceea pe exterior.:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serios?E o boală asta?Înseamnă că şi eu o am.Mie tot timpul îmi transpiră mâinile,dar şi picioarele,şi nu ştiam de ce.Şi mamei mele i se întâmplă la fel.Uneori mi se umflă mâinile atât de tare încât..şi eu mă îngrozesc.

      Mă bucur că nu vrei să recurgi la înfometare pentru a slăbi!Cea mai bună decizie!

      Ștergere
  7. CUM A FOST ÎN CAZUL MEU:
    Eu ies la trei de la şcoală şi în timpul ei nu mănânc decât un sandwich şi mere. Ajungeam acasă şi mă puneam direct la teme, sărind peste prânz. Mai luam un măr, mai ştiu eu. Seara îi spuneam mamei că nu mănânc după ora 18. Şi am ţinut-o aşa câteva săptămâni (nu mai mult de 3).
    Consecinţele, în cazul meu, au fost naşpa rău (şi aici mă refer strict la estetică). Am un păr slăbuţ, fără pic de vitalitate. Odată cu înfometarea, a început să cadă. Adunam efectiv smocuri. Mama s-a speriat atât de tare încât m-a dus la medic. Doctorul m-a citit imediat.

    Nu e bine să recurgem la aşa ceva. Dacă te apuci de o dietă nu foarte drastică, te ţii de ea, faci sport şi dormi bine, efectele se vor vedea în timp. Una e să fi slab şi bolnav, alta e să fi puţin mai plinuţ, dar sănătos.

    Postarea ta trebuie să ne dea de gândit, Raisa!
    Povestea ta ar trebui să-i pună pe gânduri pe cei care aleg să recurgă la astfel de... acţiuni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uhh,mie nu mi s-a întâmpalt cu părul,pentru că tot timpul mâncam(şi mănânc) lactate.Defapt,după ce am început să mănânc puţin mai mult lactate erau baza tuturor meselor mele.Îmi pare rău că ai ajuns să te înfometezi.Nu o să-ţi vină să crezi,dar la mine înfometarea a ţinut circa 2 ani şi jumătate.

      Ștergere
  8. Pe la 16 ani m-am infometat si eu, si dupa ce am inceput sa mananc normal m-am ingrasat si mai tare :|

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Efectele sunt diverse.Eu nu mă mai îngraş.

      Ștergere
  9. Eu sincer nu mi-am făcut probleme de greutate de loc..Findcă am spus mereu : „sunt mică nu trebuie să țin cură de slăbire” ..Și așa nu am ținut ..Și nici nu sunt grasă ( părerea mea ) am 13 ani și 1.66 m și 48 de kg ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Norocoasă,atât pot să spun!Şi felicitări că nu te-ai gândit la înfometare!

      Ștergere
  10. Nu m-am lasat infometata niciodata,pentru ca oricat n-as manca nu ma ingras prea mult.Am 17 ani si 47 de kg,eu zic ca-i bine !!! Bun blog,te astept si pe la mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult că nu ai recurs la înfometare!:)

      Ștergere
  11. Mare pacat ca ai facut asta si mai ales la o varsta asa de frageda ,trebuia sa mananci mai putin ,nu un mar pe zi aia nici macar nu e mancare. :| Si eu ziceam uneori ca ma vedeam "grasa" (la mine mai e treaba si cu imbalonarea ca ma imbalonez cam de la orice mananc dar nah asa e organismul) iar vara trecuta ajunsesem la 52-53 de kilograme la 1.72-1.73 inaltime destul putin pentru inaltimea mea si ma simteam si eu slabita ,de obicei ma doare capul si am ameteli cand mananc mai putin. Acum am in jur de 55/56 kg la 20 de ani si ma simt destul de ok dar vara pun pariu ca o sa mai slabesc ca mananc mai putin din cauza calduri ,beau mai multe lichide si iarna ma ingras la loc. :)) sunt obisnuita cu asta.Multumim foarte mult pentru articol ,sper ca si tu sa ai mai multa grija de tine de acum incolo >:D< trebuie sa mananci tine de sanatate ta ,sa nu te mai infometezi. :-w Take care! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. AŞa e,vara organismul elimină mult mai multe lichide.Mă îmntreb ce o să se aleagă de mine acum.

      Nu o să mă mai înfometez niciodată,după experienţa trăită doar un nebun ar mai face aşa ceva,îţi garantez!Pupici:*

      Ștergere
  12. Nu chiar Adică să nu mănânc după ora 6 da...dar mai niciodată n-am reușit să fac exact asta....Ideea e că nici școala nu prea mă lasă să mănânc cele 3 mese pe zi. Sar peste prânz. Și un timp am încercat să mănânc la școală, dar mai tot timpul, uitam să mănânc făcând cu totul alt ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uhmm,străduieşte-te să-ţi mănânci prânzul deoarece este i el o masă foarte importantă a zilei.Alimentele de la prânz constituia 40 la sută din zilnicul consumat de tine.

      Ștergere
  13. Imi pare foarte rau ca ai avut parte de asa ceva,intradevar alimetarea ocupa un loc importatnt in viata noastra si trebuie sa ne alimentam corect si cu limita. Eu insa cat de tare as vrea sa ma infometez nu pot,cand mie foame sunt foarte nervoasa,am ameteli,pot chiar sa lesin. iar in situatia ta cand inca cresti trebuie nu mai decat sa te alimentezi,ai grija de tine,trebuie sa cresti sanatoasa si frumoasa. si inca ceva cand ai o problema impartio cu mama ta,ea niciodata nu-ti va dori raul :*

    RăspundețiȘtergere
  14. As putea slabi, dar sa se infometeze altul? :D
    Desi nu mai sunt de un secol adolescent, desi mi se spune "pantecosul", nu cred ca vreau sa slabesc! Ei, si!
    Mai bine va spun un banc
    - Fata, ce te-ai ingrasat!
    - Aaaa! Am fost mai grasa. Eram aproape cat tine!

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu oricât aș mânca nu mă îngraș. Dar eu nu pot să stau jos pe perioadă prea lungă. Am urcat pe munte până nu știu unde și eu ajunsesem cu 30 de minute înaintea părinților, iar la întoarcere mama a fost nevoită să mă țină ca să nu fug înainte și să cad. Și mereu când vorbesc la telefon trebuie să mă plimb de la un capăt la altul al camerei. Crede-mă, nu mai știu culorile la câte covoare am schimbat x.x Cred că de aia nu mă îngraș deloc. Oricum ar fi, mie îmi convine:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu sunt la fel.Nu stau jos nici la pc,nici când mă uit la tv,şi la fel..mă plimb dintr-un capăt în altul când vorbesc la telefon.Nu ştiam că şi astea se pun la mişcarea pe care o faci zilniccc:)).

      Ștergere
  16. Huh.. Pai, ai trecut prin multe. Nu ma asteptam... Asta e o poveste tare dura. Eu nu m-am gandit niciodata sa tin dieta. Sunt destul de slaba pentru varsta mea. Adica am 1.65 si 45 de kg si am 13 ani...mie mi se pare ok. Mai ales ca acele kg nu sunt puse pe abdomen. Am facut sport.. acum nu mai fac... Doar alerg prin curte in vacante, dimineata, cand e racoare.
    E adevarat ca in ultima vreme am mai luat cateva kilograme, dar momentan e ok. In orice caz, daca voi tine dieta, sigur nu voi tine una prin infometare. :) Acum mi-ai mai dat si cateva motive care m-au lasat paf.. Clar NICIODATA nu voi tine o asemenea dieta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că te-am convins să nu recurgi la înfometare.E cea mai mare prostie.Deoarece nu te poţi înfometa toată viaţa..

      Ștergere
  17. Oh, asta sună așa de aiurea! De ce să te înfometezi și să suferi ca să le faci pe plac unor persoane fără scrupule, unor paraziți ai societății? La naiba cu mentalitatea asta absurdă și cu mass-media care distruge personalitatea tinerelor promovând numai modele anorexice. O să-ți dai seama mai târziu că toți cei din jur nu sunt decât apă de ploaie și că nu poți fi fericită decât prin tine însăți.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh,mulţuuumesc mutl pentru susţinere!Să ai sărbători fericite!

      Ștergere
  18. Micuț panda vreau să-ti urez sărbători fericite , sănătate și la cât mai multe cărți citite ..

    RăspundețiȘtergere
  19. Sa te judecam ? De ce am face-o ?Sa te judecam pentru ca ai fost sincera si nu ti-a fost rusine sa ne dezvalui asta ? Nicidecum.Daca cineva va avea tupeul fantastic sa te judece inseamna ca nu judeca.Imi pare rau ca a trebuit sa treci prin asta.Eu oricat as manca nu ma ingras :( :))) Desi,trebuie sa recunosc ca nu am nevoie de kg in plus pentru ca ma simt bine asa cum sunt acum :o3
    Pupici.
    Pss:Sarbatori fericite cu intarziere !:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ohh,e bine că te simţi bine în pielea ta.Eu nu am făcut-o,şi de aceea am ajuns cum am ajuns.

      Sărbători fericite:*

      Ștergere
  20. Cum se face ca din cate observ in jurul meu,eu sunt singura care vrea sa se mai ingrase vreo 6 kilograme?!:)):))

    RăspundețiȘtergere

Spune-mi părerea ta. Cu siguranță voi ține cont de ea!

Formular de contact