>
Hai la sfat Old

Hai la sfat:Cărţile clasice.

09:14 Raisa
Salut!După cum v-am promis într-o postare anterioară,astăzi voi dezbate problema cărţilor clasice,sau mai bine zis,îmi voi spune opinia mea în legătură cu ele.
     Eu sunt o persoană care iubeşte literatura.Îmi plac cărţile clasice,dar şi cele moderne.Într-o idee:îmi place să citesc orice carte ,,bună".Dar,mai nou,am observat că tinerii se îndepărtează de cărţile clasice,excluzându-le efectiv din lista lor de lecturi,motivele fiind desigur ,,ideile învechite ale autorului" sau ,,principiile care nu mai sunt valabile în zilele noastre".Chiar dacă ar fi aşa ,nu ar strica o îmbogăţire a cunoştinţelor despre timpurile vechi,timpurile de demult.Nu ar fi greşit dacă am afla lucruri noi despre tradiţiile,obiceiurile,principiile oamenilor din alte secole,deci,cărţile clasice nu pot fi înlăturate pe baza acestor motive.
 

  •    Deşi eu citesc orice tip de cărţi,fie ele moderne sau clasice,în topul preferinţelor mele se situează întotdeauna cărţile cu o notă mai veche,redactate de autori clasici şi renumiţi pentru genialitatea lor de a scrie şi de a exprima sentimentele personajului.De ce cărţile clasice?Deoarece ele au o originalitate aparte,nu se bazează numai pe dragoste adolescentină şi creaturi supranaturale,ci sunt o grămadă de domenii din care poţi alege.Cărţile cotidiene sunt cu siguranţă mai pe placul nostru,al adolescenţilor deoarece ele ne abordează toate problemele şi ne explică cum să ieşim din ele.Dar,pentru asta,nu trebuie să refuzăm cărţile clasice,nu trebuie să le scoatem din uz,deoarece,ele au fost sursa de inspiraţie a tuturor autorilor moderni.
        Să luăm ca exemplu ,,Dracula" de Bram Stoker.După ce această carte a ajuns pe piaţă,s-a vândut extrem de bine,şi cuprindea un domeniu necunoscut pe atunci,şi anume domeniul fiinţelor supranaturale.După ani şi ani,după ce această carte a ajuns în majoritatea bibleotecilor şi aproape în fiecare casă a unui om,au început să apară din ce în ce mai des cărţi despre vampiri şi vârcolaci,demonetizând(uzând) astfel acest domeniu special.
      Nu am nimic cu cărţile moderne.Din contră,îmi place să citesc aceste cărţi deoarece sunt majoritatea poveşti de viaţă foarte frecvente în zilele noastre,poveşti ce ne caracterizează.Dar nu pot nega faptul că,autorii precum Tolstoi,Jules Verne,Jane Austen şi operele lor vor rămâne mereu în inima mea.
Voi ce părere aveţi despre cărţile clasice?Vă place să le citiţi?De ce?
                                                                 

You Might Also Like

35 Curioşi

  1. Si mie imi place sa citesc carti clasice, atata timp cat sunt bune. De ce nu? Tot carti sunt, fie ele clasice sau moderne.

    RăspundețiȘtergere
  2. De obicei nu ma dau in vant dupa toate cartile clasice. Nu toate au idei interesante si captivante.
    Dar m-ai convins pe langa marile sperante (care mi-a placut enorm, si nu e singura carte clasica pe care am citit-o) o sa mai caut ceva sa citesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum spuneam nu trebuie excluse cărţile clasice deoarece ele sunt ,,fundaţia" literaturii.

      Ștergere
  3. Îmi plac foarte mult cărţile clasice, sunt geniale. Şi de ce să nu citim cărţi care au un mesaj frumos constructiv, cărţi care ne ajută să descoperim mentalitatea oamenilor din trecut. Îmi plac şi cărţile moderne, însă doar cele care îmi şoptesc, care au acea substanţă profundă şi adâncă .

    Mă bucur că te-ai întors pe blog , Raisa, chiar mi-au lipsit postările tale.

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac cartile clasice, dar nu toate. Unele sunt extrem de plictisitoare, si de obicei le las pe acelea. Insa eu am o boala pentru cartile autorilor englezi (in special din epoca victoriana :X). Cartile moderne nu imi ofera toate satisfactie. Imi plac mult mai mult cele clasice. Asa cum ai spus si tu, au o nuanta de originalitate. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. În primul rând felicitări pentru ideea postării și pentru argumentele aduse în apărarea cărților clasice. :) Chiar luna trecută am realizat și eu cam același lucru! Cărțile clasice sunt cu adevărat originale, captivante...majoritatea. Sunt și unele care ne dezamăgesc profund...Pe mine sincer m-a dezamăgit Prinț și cerșetor...Dar, în schimb ador cum scrie Alexandre Dumas sau Jules Verne. Sunt scriitori clasici dar totuși au reușit să-mi atragă atenția cu intriga și originalitea, dar mai ales misterul caracteristic cărților lor. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie una mi-a plăcut Prinţ şi Cerşetor.Acum,asta e,gusturile nu se discută.Important e că îţi place să citeşti,şi asta este foarte bine!

      Ștergere
  6. Ma bucur ca in sfarsit a zis cineva asta. Aveam in planuri sa scriu urmatoarea data cand ma enervez o postare despre cum multi se considera "mari iubitori de carti, cititori, culti, cu zeci de carti citite", dar cand ii intrebi daca au citit Crima si pedeapsa sau David Copperfield- pauza. Pai pardon!, dar inainte sa te apuci sa citesti in prostie toate cartile aparute la edituri micute si tinere, trebuie sa ai o baza culturala obtinuta din carti considerate must-read. Mi-e groaza cand vad ca multi tineri de 12-16 ani din ziua de azi stiu pe de rost Twilight si Micutele mincinoase, dar nu au pus mana in viata lor pe un Jules Verne (care e absolut must-read!), Mark Twain, sau pe minunata serie Ciresarii. Astea sunt carti care trebuie citite in copilarie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Câtă dreptate ai!Motivul e unul foarte simplu:e mult mai uşor de înţeles Twilight decât 20.000 de leghe sub mări,spre exemplu,care are o grămadă de noţiuni de fizică şi aritmetică,pe lângă Twilight care are doar cuvinte din obişnuitul vocabular fundamental,cuvinte pe care oricine le poate interpreta şi înţelege.Păcat de tânăra generaţie..mare păcat.

      Ștergere
  7. Imi place sa citesc, dar intodeauna pasiunea mea au fost romanele politiste :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt foarte frumoase,şi nu oricine le poate înţelege,să şti!:)

      Ștergere
  8. Citesc orice tip de carti DAR cartile clasice au un farmec al lor. Momentan ma concentrez pe cartile lui Paul Feval si apoi vreau sa citesc Zevaco.Ma tem ca nu am reusit sa citesc toate cartile care sunt la moda acum :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Absolut . Ador cartile vechi , am foarte multe de la mama , ba cand am inceput sa citesc , am citit carti vechi . Sunt foarte fascinata de ele si consider ca m-as fi potrivit mai bine cu lumea aia . Adica pe atunci era educatie , era respect pentru femei , copii , ma fascineaza si vestimentatia lor , cred ca ar fi foarte frumos sa se poarte si acum rochiile acelea de epoca , adica eu mi-as dorii . Ce mi-a mai placut este ca sentimentele se exprimau usor atunci , barbatii/baietii spuneau fetelor tot ceea ce simteau pentru ele si invers . Acum ? Cine mai face asta ? Aa , nu-i zic ca-l iubesc ca poate rade de mine cu prietenii lui , a nu-l bag eu prima in seama pentru ca daca m-ar place ar face-o el si tot felul de conceptii . Imi place si modul ala de a scrie scrisori si cam tot ce tine de vechi . Partile astea m-au facut sa iubesc cartile vechi si desi am citit si carti moderne care de asemene mi-au placut , niciodata nu o sa inlocuiesc clasicul . <3
    Sa ai o iarna frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu aş vrea să fie din nou la modă rochiile acelea de epocă,care îţi pun în evidenţă numai talia şi braţele...dar ce să facem,lumea a ajuns să umble în chiloţi pe scenă.

      Ștergere
  10. Cat adevar in aceasta postare!Eu unul cred consider cartile moderne fara nici o valoare.Mai sunt cateva cu cate ceva educativ prin ele,dar nici una nu se compara cu macar una din operele autorilor clasici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au şi operele moderne o valoare,dar nu aceea pe care o au cele clasice,din punctul meu de vedere.

      Ștergere
  11. Mie nu-mi plac cărţile clasice, o spun :D Le citesc, dar nu simt nici un dram de plăcere în asta. Chiar acum citesc Dracula şi mă lălăiesc cu ea de nu se mai poate, pentru că adorm citind. Nu-mi place felul în care autorii clasici se pierd în descrieri, maniera în care relatează întâmplările - fac totul să pară că se desfăşoară aşa înceet. Dar sunt de acord că ne dezvoltăm mai mult vocabularul şi cultura generală cu ele :)
    Sper să mi se mai schimbe părerea pe viitor :)
    Te pup, Raii :*

    RăspundețiȘtergere
  12. Adosr cărțile clasice:D „Dracula” de Bram Stocker, este una dintre cărțile care au dat startul poftei mele pentru cărți....mai toate cărțile moderne au cam aceeași....acțiune? Ei îi place de el, iar ea nu-și dă seama de asta de la bun început....mai bagă o întamplare - două....Obligatoriu, ceva trebuie să fie în neregulă cu ea/el.....

    RăspundețiȘtergere
  13. In ultima vreme eu am citit mai mult carti "cotidiene", dupa cum le-ai numit tu, insa imi plac si cele vechi. La fel ca si tie, si mie imi place orice carte care e buna! (Asta nu inseamna ca am citit si carti "bune" care mie nu mi-au placut atat de mult...)
    In plus, mi se pare ca in ziua de azi toate cartile noi urmaresc acelasi tipar: adolescenti, creaturi supranaturale, poveste de iubire, binele invinge raul. Dupa parerea mea, desi fiecare carte are un subiect diferit si o maniera proprie in care abordeaza "problema", ele se bazeaza pe aceeasi structura. (Nu ca asta ar fi ceva neaparat rau!)

    RăspundețiȘtergere
  14. Si mie imi plac cartile clasice ce-i drept ele nu vor putea fi uitate niciodata dar si cele moderne ( din care citesc cel mai des ) desi acum timpul nu prea mai imi piermite sa citesc foarte des dar sper sa fac rost. :) Mie in general imi place sa citesc pentru ca imi place ;)).Pentru ca pot trai mai multe vieti deodata ,pot descoperi lucruri de care pana in momentul respectiv nici prin cap nu imi treceau ... pentru ca e ceva de care nu ma pot dezlipi si in concluzie pentru ca pur si simplu imi place. :D >:D<

    RăspundețiȘtergere
  15. Sincera sa fiu, nici nu m-am gandit pana acum la carti in felul asta, clasice si moderne, pentru mine sunt pur si simplu carti :-) :D:D: ihihihi:D

    RăspundețiȘtergere

Spune-mi părerea ta. Cu siguranță voi ține cont de ea!

Formular de contact