>
Confesiuni Food

Hai la sfat:Anorexia

09:21 Raisa
Hellow,world!În rubrica ,,Hai la sfat" de astăzi m-am gândit să vorbesc despre anorexie în general,deoarece eu sunt cea mai în măsură să dau sfaturi în legătură cu această boală.
   Cândva,demult,cineva mi-a spus că eram grasă.Şi aşa era.De-atunci(deşi era momentul CEL MAI PROST ) am început să ţin cură de slăbire,am început să mă uit în fiecare zi în oglindă plângându-mă mamei că sunt grasă,şi nu am gândit logic.Nu m-am gândit că nu trebuie să ascult părerea unei idioate,probabil şi aşa geloase,şi am început să iau foarte în serios această observaţie.
  La 13 ani am avut 38 de kg.Ştiu,ştiu,este aiurea,dar vă rog,nu mă criticaţi.Eram doar un copil,care nu se gândea la consecinţe.Acum îmi pare rău că 2 ani din viaţa mea i-am risipit pe cure de slăbire şi zile nemâncate.Chiar eram grasă(nu-i de mirare la câte dulciuri balotam)dar eram încă un copil.Un copil care trebuia să crească în înălţime,un copil care avea nevoie de proteine pentru a se întreţine sănătos.
   Am fost una dintre acele persoane foarte norocoase care nu s-au îmbolnăvit de anemie şi anorexie fizică.Dar recunosc,cred că în stare psihică am fost foarte bolnavă.Am avut anorexie psihică,şi doar Domnul ştie cum am scăpat de ea
     Da,consider că greutatea este foarte importantă.Dar nu este chiar atât de importantă încât să ne fure fericirea şi anii copilăriei.Iar curele de slăbire în perioada copilăriei şi a adolescenţei nu sunt indicate.Sunt CONTRA-INDICATE.Aşa că dragilor,nu vă lăsaţi copleşiţi de greutatea voastră.Nu lăsaţi un amărât de cântar să vă ia fericirea.Nu trăiţi viaţa pentru a slăbi.Viaţa nu merită irosită aşa!
    Dacă încă sunteţi în perioada de creştere intensă(10-16 ani) nu ţineţi cure de slăbire,nu vă abţineţi de la anumite alimente,pentru că nu veţi ajunge la înălţimea dorită.Nu trăiţi pentru a vă măsura coapsele şi şoldurile,nu trăiţi pentru a avea un corp frumos prin înfometare!Un corp frumos se poate dobândi şi prin sport,pe cale sănătoasă.
Voi aţi avut căderi de acest gen?V-aţi fi dorit să trăiţi într-un alt corp?
                                    
                                                                           

You Might Also Like

35 Curioşi

  1. Eu nu am avut probleme niciodata cu greutatea, insa imi amintesc cum colegele mele erau multe obsedate , faceau cure de slabire , si le vedeai venind la scoala cu fete palide , se infometau si dupa aceea cand le era foarte foame mancau foarte mult.

    Anorexia este boala care afecteaza multe adolescente, ele nu inteleg ca intregul lor corp este in crestere si ca au nevoie de o alimentatie sanatoasa. Si mai mult ele vor sa arate ca modelele din reviste de aceea recurg la cure de slabire drastice.

    RăspundețiȘtergere
  2. Niciodata nu am avut probleme ca sunt prea grasa :)) Inca nu reusesc de nicio culoare sa inteleg pe acele fete care sufera de anorexie.. stiu ca e deja ceva psihologic ce au ele, dar pur si simplu nu inteleg.. chiar te vezi gras in oglinda chiar daca tu esti piele si os?? :|

    Nici bulimia nu o inteleg.. in zilele noastre nu ar trebui sa mai existe nici una nici alta, dupa cate campanii, filme, discutii sunt pe tema asta, tocmai ca sa educe adolescentele si sa le previna sa nu cada ina ceasta capcana. De aia nu inteleg cat de proasta (scuzati!) sa fii ca sa mai patesti asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E greu.E foarte greu să fi anorexic.Da,te vezi gras..chiar dacă eşti piele şi os.Crezi că ceea ce arată cântarul nu se vede afară.

      Ștergere
  3. Nu am avut niciodată complexe grave de cum arat.
    Însă ca orice fată mi-am dorit să am corpul perfect, dar îmi plăceau și dulciurile.
    Am slăbit în ultima vreme din cauza stresului destul de mult, dar dacă tati îmi zice că nu îs grasă, nu îs. Nu mă interesează părerea altora, :)), mami mai zice că am burtă dar nu mă prea interesează.

    Contează zic eu să găsim echilibrul că nu toată lumea e făcută să apară în cataloage de modă sau mai știu io unde.
    Zi faină! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si mie mi se zice MEREU "Vai dar te-ai ingrasat" SAU "Vai dar ce slaba esti!" Si nu pot suporta persoanele de genul. Chiar trebuie sa tina toata lumea cont de grasimea pe care o pun eu sau o scad? Serios acum!

    Nu am tinut NICIODATA cont de parerea celorlalti, desi mi s-au spus foarte multe lucruri urate pana acum. Dar inca de mica am invatat sa-mi fac nevoia mare in gura lor si sa nu-mi pese :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Ahh, am avut si eu aceasta problema in perioada copilariei (nu ca acum n-as fi copil). Te inteleg perfect, dar cu multa vointa am reusit sa ajung de la 70 de kg, la 46 in prezent. Cand iti scriu aici si imi aduc aminte, mi se pare ireal, dar vezi si tu ca orice e posibil.

    Acum sunt mai mult decat multumita de cum arat, macar acum pentru ca toata viata mea am fost complexata si inca nu imi vine sa cred ca am ajuns sa ma simt, intr-un final, multumita. Da, probabil sunt multumita, dar am platit un pret, devenind o perfectionista in toata regula, iar asta te consuma mai mult decat altele.


    Ma bucur enorm ca ai reusit sa slabesti si o spun pentru ca stiu cat te imbolnaveste si obsedeaza fizic. Indiferent de ce a fost, din partea mea ai tot respectul si felicitarile! Stiu ce presupune! Te pup >:d<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ps. ehh, eu la 15 ani am avut 70 de kg deci nu esti singura care a suferit din aceasta cauza, daca asta ajuta cu ceva.

      Ștergere
    2. Mulţumesc mult că nu mă judeci!:)

      Ștergere
    3. P.S:Ştiu exact cum te-ai simţit cu acele 70 de kg!

      Ștergere
  6. Pff n-am avut niciodata probleme de genu,eu zic ca sunt normala si asa e cel mai bine. nu ma abtin de la nimic si totusi daca sunt grasa asta e pana la urma :)) am 47 de kg si am 15 ani ,eu zic ca e bine pt cineva de varsta mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. WOW,dar eu cred că eşti foarte slabă pentru vârsta ta!

      Ștergere
  7. Nu am avut astfel de probleme si ma bucur ataat de mult. Ma bucur ca ai scapat de aceste probleme.

    RăspundețiȘtergere
  8. Niciodata nu mi-am dorit sa traiesc intr-un alt corp. Caderi de acest gen nu am avut.
    Eu nu am tinut niciodata cura dar am fost un mic amator de sport si chiar daca nu faceam sau fac zilnic sport , fac atunci cand imi aduc aminte. Cure nu am tinut , doar posturi am tinut , dar nu cred ca se pune !
    Corpul meu isi mentine aproape constanta greutatea , fara eforturi. Eu vara pun cateva kilograme iar iarna le dau jos. Si este vorba de aprox.4-5 kilograme. Asa este corpul meu...vara le pun , iarna le dau jos :D Dar fara sa aplic metode de slabire.

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu vreau sa ma ingras,dar mi-e atat de greu.Nu sunt foarte slaba,dar parca as vrea cateva kilograme in plus.Nu reusesc insa sa pun nimic pe mine chiar daca mananc si foarte multe dulciuri.M-am indopat cu vitamine pentru pofta de mancare,dar nimic...Am ajuns la concluzia ca acesta este metabolismul meu.Pupici dulci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai cunoscut eu fete cu această dorinţă ca şi tine.Eşti cea mai norocoasă,crede-mă!

      Ștergere
    2. Încearcă să mănânci nuci şi miere :3 Ah, şi mie mi-ar plăcea să fie nevoie să mă îngraş :))

      Ștergere
    3. Eu nu ma consider chiar asa de norocoasa.A ajuns sa ma obsedeze chestia aceasta,dar pur si simplu nu pot sa bag in mine pana nu mai pot:))
      Multumesc de sfat Rose!:*

      Ștergere
  10. Ai facut foarte prost ca ai asculat atunci ,dar ma bucur ca ti-ai revenit si imi dau seama ca atunci erai un copil mereu luam in seama ce ne spune unul si altul si nu numai atunci cam mereu o facem desi eu am incercat sa numai tin cont de parerea altora.Nici eu nu am avut problema sa fiu putin mai plinuta dar in schimba imi tot ziceau ca sunt slaba insa mie mi se pare ca am greutatea obisnuita in jur de 54 de kg cred ,1.72-1.73 inaltime la 19 ani aproape 20 ..plus ca odata imi arata cantaru si asta sa intamplat cu putin timp in urma 56 de kg apoi peste 2 sptamani 54 iar apoi 52 :\(dar cred ca atunci a fost catarul de vina ,sincer :)) ) la mine se intampla sa slabesc din cauza starilor emotionale ,fiind o fire care se consuma mult si in cauza stresului cam fel atunci cand am examene.Chiar mi-a placut acest articol si ma bucur ca l-ai apordat si ma bucur si mai mult ca esti bine :* si ca ti-ai dat seama ca nu a fost bine si ca numai trebuie sa repeti asta. >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare avem propia ,,construcţie" ca să zic aşa,şi tu ai o constituţie de manechin.Şi eu am o verişoară la fel ca tine,numai că ea are 13 ani şi are 172,43 kg(şi nu e anorexică,ba chiar mănâncă tot ce prinde).Mulţumesc mult de susţinere:*

      Ștergere
  11. Ma bucur pt. tine,ma bucur mult ca ai trecut de acea perioada,si sa nu te mai prind ca faci vreodata asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  12. oh doamne...si eu am problema asta..si desi constientizez in unele momente ca am o greutate acceptabila,imi doresc sa slabesc...apropiatii imi spun ca toata problema asta a mea a degenerat,ca a devenit una psihica...dar pur si simplu inca nu o pot abandona!

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu trebuie sa ne infometam dar trebuie totusi sa avem grija ce mancam...

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu am trecut de varsta pubertatii! Desi am ceva (la mine ceva inseamna muuulte) kilograme in plus, nu imi fac griji. Fiecare cu modul sau de abordare!

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu am una chiar acum.Mai bine spus am avut pentru ca in cele din urma am renuntat si am zis sa mananc din nou cum mancam inainte.Am incercat sa slabesc pentru ca mi-am zis ca baietii nu ma plac pentru ca sunt grasa dar am vazut ca nici slaba nu ma plac asa ca nu ma mai intereseaza:d

    RăspundețiȘtergere
  16. Ma bucur ca ai avut puterea sa iti revii :D

    RăspundețiȘtergere
  17. Si eu am avut probleme cu greutatea... Nu am tinut totusi nicio cura. M-am inaltat, iar acum arat bine... mai am umpic de burtica...da' o sa treaca...

    RăspundețiȘtergere
  18. O, da, da, am şi eu probleme. Bine, chiar am fost grasă, şi am slăbit 12 kg în câteva luni. Dar tot mă consider aşaa X.x Problema e că lumea judecă, şi atâta timp cât mă văd altfel în ochii celorlalţi, nu ştiu cum o să pot să-mi schimb conceptul. Am 1,55 şi 48 de kilograme. E normal? :3

    RăspundețiȘtergere
  19. Da, as fi vrut alt corp. Unul mai inalt :)) Dar e ok, m-am obisnuit asa. Cu greutatea n-am avut niciodata probleme majore. Cand eram mcia eram foarte slaba. Am avut o perioada in a9-a cand eram putin mai grasuta... Dar acum totul e ok, sunt multumita de mine.

    RăspundețiȘtergere
  20. Acum nu am probleme cu greutatea, dar am avut cand eram mai mica. Pur si simplu m-am inaltat foarte mult si sunt slaba. Doar ca nu mananc fast-food si dulciuri, decat facute in casa. Am noroc ca sunt mai pretentioasa cu mancarea si nu o gurmanda... :D

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce coincidenţă...şi eu la 12-13 ani am luat mult în greutate, asta pentru că Buni făcea prăjituri, gogoşele etc etc.Iar nişte invidioase tot râdeau, făceau glumme pe seama asta(tot de vârsta mea). Aşadar,am fost atunci aşa de hotărâtă să slăbesc, încât am reuşit-10 kg, iar lumea era aşa de uimită, încât aproape nu ma mai recunoştea.Însă pe timpul curei în fiecare zi aveam dureri puternice de cap, iar de două ori am şi leşinat...nu recomand nimănui să încerce.Oricum, îmi place mult postarea asta, mă şi identific în unele rănduri.

    RăspundețiȘtergere

Spune-mi părerea ta. Cu siguranță voi ține cont de ea!

Formular de contact