>

H.P.Lovercraft-Monstrul din prag

20:54 Raisa
     Salutare dragi cititori!În postul anterior v-am promis o recenzie a cărţii Monstrul din prag scrisă de H.P.Lovercraft.Cartea mi s-a părut genială,dar ca să nu ne mai tot lungim..să încep recenzia!

                                                                Rezumat  

  •   Din negura timpului,ştiinţa nelegiută a unui strămoş vrăjitor pune pecetea blestemului pe destinul tânărului arheolog Ward,cufundându-l într-o bizară nebunie însoţită de degenerarea fizică.Tânărul plăteşte cu viaţa curiozitatea care l-a împins să se afunde în cercetări asupra vieţii şi personalităţii misteriosului vrăjitor,mort de secole.

                                     
                                                        Despre conţinut

  • Conţinutul acestei cărţi nu mi-a permis pur şi simplu să o las din mână!O consider cea mai stranie şi interesantă carte pe care am citit-o până acum şi sincer,aş mai reciti-o de încă 10 ori.
         - După cum spunea şi rezumatul,Charles Dexter Ward,un arheolog pasionat în totalitate de ştiinţă trece la un moment dat într-o stare profundă de nebunie şi degenerare fizică.După multe investigaţii făcute,medicii ajung la concluzia că Charles s-a cufundat prea mult în studiul despre un vrăjitor mort de secole,pe nume Joseph Curwen,care,se părea că îi este rudă tânărului,şi mai mult..asemănarea fizică dintre cei doi este una izbitoare (asta rezultând din găsirea portretului lui Curwen)
        -   Descoperindu-şi originile Charles începe a studia trecutul misteriosului său strămos,descoperind până la urmă un portret al acestuia.Din analizele făcute tânărul Ward stabileşte că Joseph Curwen a descoperit elixirul nemuririi veşnice,pe care l-a lăsat moştenire celui de-al 4-lea strănepot al său.Din acest punct nebunia lui Charles a început să se amplifice cu o viteză extraordinară,nopţile petrecute în laboratorul său,urletele şi cântecele psalmodiale care se auzeau în mijlocul nopţii părând s-o avantajeze.
                                   
                                    Concluzie

  • Tot ce pot să spun despre această carte este că m-a lăsat fără cuvinte.Finalul a fost unul trist,dar şi fericit.Pot să vă spun cu mâna pe suflet că m-a băgat în sperieţi descrierea autorului despre acele urlete şi mirosuri oribile ce veneau din laboratorul lui Charles.Cred că ar trebui să se facă un film după această carte,deoarece e incredibil de interesantă şi ar trebui să fie afişată şi pe ecran.  
  .
                                      Citate
  ,,Primul diagnostic a fost că bolnavul părea mult mai vârstnic decât era.Este adevărat că tulburările mentale îşi îmbătrânesc foarte repede victimele,dar chipul acestui tânăr de 26 de ani luase o expresie ce nu aparţine decât oamenilor foarte bătrâni"
 ,,40 de vrăjitoare împreună cu Omul Negru aveau obiceiul să se întrunească în pădure,în spatele casei Domnului Hutchinson,marcându-şi victimele cu Semnul Diavolului"
                       Ce părere aveţi despre prima mea recenzie?Am nimerit-o?Cum vi se pare cartea?
                                                                O zi faină vă doresc tuturor!:)
                                                             
       .
                         

You Might Also Like

38 Curioşi

  1. Ce mai carte!Chiar aş vrea s-o citesc!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ohh,mă bucur atât de mult că îţi place,mai ales că aceasta este prima mea recenzie..:x

      Ștergere
  2. Oliviu Craznic: Intr-adevar, Monstrul din prag este una dintre cele mai bune carti scrise vreodata. Felicitari ca l-ai adus pe Lovecraft in atentia cititorilor bloglui, o merita din plin.
    In alta ordine de idei, desigur ca s-au facut filme dupa povestirile lui.
    Printre cele mai bune sunt chiar cele facute dupa Cazul Charles Dexter Ward: mie mi-au placut atat The Haunted Palace cu Vincent Price, cat si The Resurrected cu Chris Sarandon.
    Cea mai buna ecranizare s-ar putea insa sa fie Dreams In A Witchhouse, fiind si cea mai noua, cred ca celor tineri le va placea cel mai mult.
    A, si sa nu uitam cele doua ecranizari dupa The Pickman's Model, o poveste a lui cu varcolaci. Superbe.
    Si nici Reanimator nu era rau deloc... acu daca tot mi-am adus aminte. Mai dur si mai satiric decat cartea, dar bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nah, uitasem de In The Mouth Of Madness, cu Sam Neill.
      Si unul dintre motivele pt care Monstrul din prag e asa de buna este traducerea absolut superba a Silviei Colfescu - este si motivul pt care mi-am publicat romanul la Vremea, vazand cat de ingrijit a fost Lovecraft am fost sigur ca se vor ocupa si de cartea mea cum trebuie, fiind tot o opera gothica.
      O.C.

      Ștergere
    2. S-au făcut filme?WOW,nici nu ştiam treaba asta!Vă mulţumesc din suflet pentru încurajare,şi mă bucur foarte mult că v-au plăcut!

      Ștergere
    3. P.S:Felicitările mele pentru cartea dvs.!

      Ștergere
    4. Multumesc. Lovecraft a fost unul dintre scriitorii care m-au influentat cel mai mult, alaturi de Poe, LeFanu, Doyle, Feval, Dumas, Zevaco, Crichton, MacLean, London etc. - scrierile lor au ramas si vor ramane mereu cu mine. Afara este extrem de cunoscut, s-au facut zeci de filme dupa el (din pacate, doar cateva, precum cele enumerate mai sus, au reusit sa prinda atmosfera, si nici ele total, pt ca e extrem de greu sa fii lovecraftian), si s-au scris zeci de melodii despre cartile sale. Metallica, de ex, are 3 piese despre 3 carti ale lui Lovecraft: The Call Of Chtullu, The Thing That Should Not Be, All Nightmare Long. Exista o piesa chiar despre Charles Dexter Ward, dar nu imi amintesc in acest moment formatia care o canta, stiu ca piesa se numea Phantasm And Evenfall (la fel ca ultimul capitol din carte). Etc.
      Recenzia e buna:), si ai ales bine si cartea pe care o promovezi, ai bun gust:) Continua tot asa.
      P.S. Daca ne mai auzim, sa lasam deoparte vorbitul cu "dvs.", te rog. Succes cu blogul, o sa mai dau pe aici.
      O.C.

      Ștergere
    5. Mulţumesc din suflet,mi-ai făcut ziua mai bună!Oricum,e prima mea recenzie..şi sunt sigură că pot mai mult.Cât despre cărţile pe care le citesc..îmi plac foarte mult clasicele,dar şi cele moderne.Dar totuşi aş renunţa la modern în favoarea clasicului!Îmi pare foarte bine că ţi-a plăcut recenzia mea,modestă,deocamdată:)

      Ștergere
  3. :>Chiar daca e prima recenzie,e o recenzie foarte frumos structurata!

    RăspundețiȘtergere
  4. buna ai o leapsa de la mine http://danieladiaryonlinedany.blogspot.com/2012/08/leapsa-muzicala.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am citit pana acum recenzii facute de tine, dar pot sa spun ca ai un stil genial! :) Imi place cum este structurata postarea, la fel si modul tau de a te exprima. Desi in acest moment nu vreau sa citesc astfel de carti, poate mi-o voi cumpara pe viitor - atat de convingatoare ai fost:).

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc muuult de tot Dee,mi-ai făcut ziua mai bună!

      Ștergere
  6. Nu am citit cartea. O poveste care se repeta. Povestea vrajitorului ce ascunde trecutul. Si un blestem, o interdictie. Recenzia este foarte interesanta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce interesanta pare a fi!Nu am mai auzit de ea pana acum,dar tare as vrea s-o citesc..mai ales ca eu sunt innebunita dupa cartile horror si SF.Minunata prima ta recenzie,nu ma asteptam sa-ti iasa chiar atat de bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. Wow! Impresionant! Mi-am notat pe un post-it numele, trebuie s-o procur cat mai repede! Spor in continuare la lecturat >:d<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult că te-am convins s-o cumperi!:)

      Ștergere
  9. Minunat facuta prima ta recenzie ,chiar din ea am observat ,cartea asta chiar te tine in suspans si nu o poti lasa din mana ,as vrea sa o citesc si eu curand ,mi se pare foarte inresanta! Mi-a placut mult cum ai facut recenzia si mai asteptam si altele! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  10. Prima ta recenzie este superba ,te pricepi si la asta :x.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ai nimerit-o cu Lovecraft! Am citit si eu cateva povestioare de el, e genial omul! (a fost, ma rog..) Iti recomand "Cazul Charles Dexter Ward" E incredibila povestirea aceea!!! :X

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar după ,,Cazul Charles Dexter Ward" am făcut recenzia:))
      Era în cartea aceasta.

      Ștergere
  12. Apropo: si Anne Rice a pomenit de "Monstrul din prag" in cartea sa "Povestea hotului de trupuri", pe care ti-o recomand! :D

    RăspundețiȘtergere
  13. M-a fascinat aceasta carte numai din spusele tale. Multumim pentru recomandare. Am s-o citesc cat de repede pot! :x

    RăspundețiȘtergere
  14. Mi-a placut recenzia ta!^^Chiar m-a convins sa citesc cartea.
    O sa mai faci recenzii?

    RăspundețiȘtergere
  15. Chiar nu auzisem de ea. Pare că merită o şansă (mă rog, mult mai multe :D)
    Super recenzie :*

    RăspundețiȘtergere

Spune-mi părerea ta. Cu siguranță voi ține cont de ea!

Formular de contact