>
Our world Romania

Calităţi şi defecte.

11:09 Raisa
Ziua bună!Uneori mă întreb dacă generaţia asta a noastră o să se evolueze aşa la nesfârşit(în rău,desigur).De ce spun asta?Păi uite de ce..
  Mai nou am observat o chestie foarte,foarte enervantă:defectul a devenit calitate,iar calitatea a devenit defect.Spre exemplu,mass-media promovează toate inculturile posibile(nu mai dau nume că ştiţi voi foarte bine) şi uită să spună că e mai inteligent să citeşti o carte decât să stai toată noaptea şi să pierzi timpul prin cluburi.Zău aşa oameni buni!Peste tot e aşa,sau numai în România se întâmplă lucruri de acest gen?Televiziunile cu ratingul cel mai mare promovează doar nonvalorile şi punctele lor sexy,uitând că pe ei îi privesc copii şi tineri de toate vârstele,care,la rândul lor fac ceea ce au văzut la televizor.

  În şcoli peste tot pe unde intri auzi elevi blestemând şi înjurând.Plus că numai vorbesc de bătăi,care sunt prezente  pe stradă,în sălile de clasă chiar şi în magazine,respectiv peste tot!Mulţi spun că e vorba de educaţie,da,educaţia are cel mai important rol aici,dar copiii învaţă asta de mici de la cei mai mari ca ei.
  De când să citeşti o carte sau să participi la activităţi de ecologizare e ceva extrem de rău?Cei care fac asta sunt consideraţi oile negre,iar cealaltă parte care nu se ocupă cu nimic toată ziua sunt cei mai populari tipi în toată şcoala.Asta este totuşi o problemă,deoarece societatea a decăzut foarte mult,iar dacă va continua aşa se va ajunge să trăim ca într-o mahala,fără un model demn de urmat.
  Apropos de treaba cu cititul: să citeşti este o calitate,nu un defect aşa cum îl consideră unii.Un om citit e automat un om mai înţelept,cu un vocabular mult mai bogat decât un om care stă toată ziua mâncând şi comentând şi care deabea poate scoate două vorbe pe gură când i se pune o întrebare.Să fim serioşi..
  Nu ştiu cum e în alte ţări,dar în România ştiu sigur că totul e anapoda.Sper că nu v-a supărat sau v-a jignit articolul meu cu ceva,dar mi-am spus şi eu părerea în legătură cu asta!
                                                       Un weekend fain s-aveţi!

You Might Also Like

61 Curioşi

  1. Așa e.
    Puțini oameni mai citesc, dar cei care o fac poate o fac și pentru cei care nu citesc.
    Mă tot întreb cum ar arăta România dacă fiecare om ar citi.
    Ce s-ar întâmpla dacă ar fi o lege care ar obliga oamenii să citească, iar dacă nu ar face-o ar primi amendă?!
    Weekend plin armonie și iubire să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa,dacă ar fi pe amenzi cred că ar rămâne lefteri:))
      Sunt de acord cu tine,cei care o fac citesc cam pentru toată România.
      Mulţumesc de susţinere!:*

      Ștergere
  2. Ai foarte mare dreptate !
    Mai ales la noi, totul parcă s-a întors cu susul în jos.
    Eu cred că până la urmă cei ce citesc și sunt inteligenți vor pleca din țară cât de repede vor putea și țara noastră o să rămână doar cu ”resturile” care ne fac de râs, mai bine spus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta aşa e!Ai mare dreptate.
      Oricum toată lumea se miră de ce pleacă tinerii din ţară.Păi oare de ce?

      Ștergere
    2. Cei ce pleacă sunt conștienți de tot ce se întâmplă și văd că nimeni nu îi mai susține.
      Atunci ei o să caute susținerea acolo unde alții prețuiesc inteligența.
      Din păcate la noi, mulți nu mai știu ce înseamnă cuvântul inteligență din moment ce nu o au sau nu o folosesc .. :|

      Ștergere
    3. Exact!Acolo se preţuieşte cu adevărat inteligenţa.Oricum,eu cred că dacă tot aşa vor evolua lucrurile în România se va ajunge ca şi ,,resturile" să plece,din moment ce nu vor avea bani nici de-o pâine.

      Ștergere
  3. ai dreptate...dar sunt si cei care gandesc ca tine,si ca mine....putini,intr-adevar..dar...

    RăspundețiȘtergere
  4. Copiii primesc o educatie din ce in ce mai proasta,de aceea ajung sa se bata peste tot.Cum ai spus si tu invata de la cei mai mari ca ei.
    Despre mass-media fiind vorba,se vede ca este a 4-a putere in stat.Frumos articol si foarte,foarte bine gandit!

    RăspundețiȘtergere
  5. Faza e ca cei care mai citesc sunt considerati: neghiobi, tocilari (desii ei citesc carti YA), "pierzatori de vreme", etc.
    Normal ca cei inteligenti pleaca si cu chiu cu vai se descurca singuri( si apoi ajung in varf) iar la noi raman (cum ai zis si tu) "resturile"+ cocalari+pitipoance + cei care nu au reusit sa plece( sau nu pot sa plece) + cei care ii mai ofera o sansa Romaniei.
    Te-am tucat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa e lumea acum ,asa e moda cica. Si sunt sigura ca numai la noi in tara e asa ,ca noi permitem astfel de lucruri sa fie posibile. Urasc ca unii nu sunt apreciati pentru calitatile lor ,ci pentru defecte .Stiu,ca se zice ca si defectele sunt calitati pentru unii .. dar la limita bunului simt..
    Bine c-ai scris tu despre asta,poate cine mai citeste invata ceva !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. P.s : sa ai un sfarsit de sapatamana superb :X

      Ștergere
    2. Da,aşa este.Eu cred că în România se permit prea multe,şi nu ştiu când se va găsi cineva să repare aceste lucruri.

      Ștergere
    3. Ţara aceasta este plina de nepasatori,iar la tv se deruleaza tot felul de emisiuni prostesti,de la care copiii invata lucruri fara sens si needucative.Cred ca totul o sa fie si mai rau daca nimeni nu-si va da seama ca a gresit.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  7. Eh,la noi in Romanica totul este posibil.Pacat insa de adevaratele valori ale tarii,care nu sunt promovate.Nu se vorbeste deloc de un pianist,de un scriitor,de un pictor si e pacat.Dar macar avem mari "vedete" pe care le vedem defiland non stop pe micul ecran.
    Un weekend fain!:*>:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte,foarte adevărat!!
      Mersii,la fel şi ţie!!:*

      Ștergere
  8. Credeam ca sunt singra putin cam mult revoltata :))
    Eu cred ca m-am mai uitat la tv de ceva vreme..tot ce aud : scandaluri ,batai,Basescu..s.a
    Am observat si ca baietii buni,educati,frumosi,inteligenti..tanjesc dupa toate parasutele..deci..nu cred ca are rost sa mai comentez :))

    RăspundețiȘtergere
  9. ma bucur ca impartasim aceeasi opinie!!!poate lucruri de genu se mai intampla si in alte tari,dar numarul e mult mai scazut,iar educatia este alta!la ei se promoveaza alte teme;de exemplu in scoli,licee...toti elevii au activitati extra...poi spunele celor din romania de activitati extra...te privesc de parca ai avea doua capete...
    sincer as vrea sa plec din tara asta...dar este greu!plus ca ne-am facut un renume destul de jignitor...

    RăspundețiȘtergere
  10. Sa stii ca ai mare dreptate in tot ceea ce ai scris. Iar daca cineva se simte jignit cand citeste asta, inseamna ca face parte din acel "rest" despre care se vorbea inainte si ca nu stie sa respecte adevaratele valori, d'apoi sa le si transmita mai departe. Succes mai departe!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ai perfecta dreptate. In loc sa evoluam , noi involuam :(

    RăspundețiȘtergere
  12. Din pacate ai mare, mare dreptate :(.
    Am citit o carte in 2 zile fiindca era superba, iar o prietena de-a mea mi-a zis (crezand ca am citit-o in 2 SAPTAMANI) ca am o viteza foarte mare :|. De ce ai considera ca 2 saptamani e un timp SCURT pentru a citi o carte? :| Mi se pare chiar lung pentru o carte buna...

    RăspundețiȘtergere
  13. Uh, adevărul crud. Ţin minte, când eram la Iaşi, colegii de cameră râdeau de mine pentru că citeam în timp ce ei se jucau "Adevăr sau provocare" (cele mai porcoase provocări x.x). Mă întreb cum o să ajungă Românica peste zece ani. Ah, stai, nu-mi răspunde!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De mine râd tot timpul aşa zisele ,,prietene".Duhh,uneori nu le înţeleg.

      Ștergere
  14. La mine se uita lumea ca la bombe! :)) Stau intr-un sat mic, unde cultura generala nu este.. la un nivel atat de mare! ;) Iar cum ador lectura in aer liber.. de fiecare data cand trece lumea pe strada eu sunt centrul de atentie.. oamenii din sat ma gasesc mereu cu , cartea in mana! Chit ca dau faliment cumparand mereu carti, mai bine asta decat sa raman fara bani din cauza nu stiu carui telefon aparut pe care trebuie sa i-l am.. sau din cauza fardurilor cum sunt unele fete din clasa mea. :| O duminica placuta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să fi tu însăţi şi să nu te laşi intimidată de ele!O duminică plăcută!:*

      Ștergere
  15. E adevarat, toti sunt cu susul in jos...

    RăspundețiȘtergere
  16. N-as vrea sa pa acum "baba cloanta" dar pe timpul comunismului ( cu toate ca n-aveai voie la opinii proprii) era mai bine! Scolile erau organizate mai bine, profii mai severi, si nu exista tupeul si nerusinarea care exista in ziua de azi.

    NE-AM TAMPIT! Si nu stiu daca e vina Romaniei.... dar numai la noi se intampla asta :|

    Suntem tara care da cei mai putini bani pe carti... stiai? Si nu numai pe carti, ci pe cultura: carti, arta plastica, cd-urile cu muzica classica, care zabovesc pe rafturile mall-urilor fara sa se atinga nimeni de ele...

    Suntem o tara de cacat....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DA!Era mult mai bine,şi pe atunci datoriile ţării erau la cota 0!
      Nu,nu ştiam asta dar mi se pare un fapt foarte ruşinos!Cărţile merită cei mai mulţi bani din lume,deoarece ele deţin cu adevărat cultura!

      Ștergere
  17. Rusine!Rusine tuturor celor care cred ca pot face tara aceasta de tot rasul!Rusine,pentru ca avem o tara foarte frumoasa,cum nu prea mai sunt altele in Europa,iar noi o scoatem in evidenta prin aceste manifestari jalnice!Mie nu imi este rusine de tara mea,imi este rusine de oamenii care traiesc in ea!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Si sunt de-acord cu cei de mai sus cand spun ceea ce spun!Au foarte mare dreptate!

      Ștergere
  18. Stau si ma uit cum multi colegi de clasa stau toata ziua pe cine stie ce retea de socializare, fiecare mai dubioasa decat cealalta si abia daca citesc de zice cealalta persoana si pierd timpul de pomana (am auzit ca s-a facut un studiu care spune ca televizorul si calculatorul te fac mai...fara suparare da o spundirect, nu de alta, dar nu gasesc un sinonim potrivit pe moment, te fac mai prost)in loc sa citeasca o carte si eu cand mai vorbesc cu colegi carora le pasa de viata lor si se gandesc la viitor si le spun ca citesc o anumita carte incep sa zica "Doamne! Ce tocilara!"....trageti singuri concluzia!!!

    RăspundețiȘtergere
  19. cine zice ca e un defect sa citesti o carte ii incult ;)) :*

    RăspundețiȘtergere
  20. Ce mi-a placut ca ai spus lucrurilor pe nume si ca te-ai legat in special de citit! Mai nou daca citesti nu esti deloc cool:|. Hello, unde a disparut frumusetea conversatiei despre o carte cu prietenii?

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact!Urăsc chestia asta cu ,,dacă nu citeşti nnu eşti la modă".Cred că e cea mai mare tâmpenie făcută şi spusă vreodată de români,deoarece dacă citeşti eşti automat un om mai inteligent!

      Ștergere
  21. Ai mare dreptate în ceea ce spui. Dar partea cu exemplele proaste pe care le luăm de la televizor ține și de noi și felul cum am fost crescuți. Dar sincer nu mă mai aștept la nimic de la societate. Adică merg des prin parcuri și aud copilași de 7-8 ani dacă nu chiar mai mici, înjurând mai rău ca unii de vârsta mea.. deci.. suntem fără speranță.

    RăspundețiȘtergere
  22. Inteleg. Totusi, e o tendinta mondiala. Peste tot exista "rubrica VIP". Goana dupa senzational. Ce credeti ca ar fi senzational in a citi o carte? Cred ca lumea se va pune pe citit abia atunci can va afla ca aceasta este "o stire". Dar, exista o conditie: Atunci cand cititul va fi o stire, vor mai exista oameni alfabetizati?

    RăspundețiȘtergere
  23. Cateodata imi doresc sa fim tinuti din scurt, practic obligati sa facem lucurile bine, pentru ca daca ne obisnuim asa, asa vom continua toata viata. Cat despre injuraturi...tineretul a invatat de la cei mari. Am fost de multe ori neplacut surprinsa de batrani care injurau mai urat ca doi derbedei din scoala. E trist !

    RăspundețiȘtergere
  24. cine mai are timp de citit cand totii sunt prin cluburii noapte de noapte lautarii si discotecii la liceu cine sa mai aiva timp de invatat cand noi totii stam la barfa si la cafea si tigare :))) de unde atata invatat sau citit sa inventat internetu :)) generatia asta mai este ce mai e:)) dar sa vdm generatia viitoare :)) cred ca atuncii nu se vor mai face ore ca noi uitam si acum sa ne ducem la ore :)) si stam prin coltu blocului :P

    RăspundețiȘtergere

Spune-mi părerea ta. Cu siguranță voi ține cont de ea!

Formular de contact